✔ I'm Right Here

Kapitel 4 - Months Without Parents

 

CASSIDY’S PERSPEKTIV

 

Jag öppnade ytterdörren och klev in

” Hallå? ” ropade jag medan jag slängde mina nycklar på hallbordet och sparkade av mig mina skor. Ingen svarade så jag skyndade mig upp på övervåningen och märkte att Christophers dörr stod på glänt, jag gick fram och kikade in. Han satt med sin mobil upptryckt i ansiktet. Jag himlade med ögonen.

” Hey ” sa han fortfarande med blicken på mobilen. 

” Vad ska du göra ikväll? ” sa jag och sket fullständigt i att säga hej. 

” Antagligen inget eftersom jag också fick utegångsförbud ” sa han och släppte äntligen blicken från mobilen och mötte min. 

” Utegångsförbud säger inte att man inte får ta hem vänner ” sa jag och blinkade med ena ögat och vände och gick in i mitt rum som var alldeles bredvid Christophers. 

Jag drog med mig min dator och slängde mig på sängen. Jag öppnade datorn skrev in mitt lösenord och klickade sedan mig in på Facebook. Jag hade fått 6 nya vänförfrågningar, dem flesta var från några på skolan. Men jag rynkade pannan när jag såg vem en av förfrågningarna var ifrån, Justin. Jag svarade på den och gick sedan in på hans profil och tittade igenom hans bilder. Det fanns ganska många och dem flesta från fester men också bilder han lagt upp sig själv. Jag stängde av datorn och ställde mig upp, jag såg mig omkring i rummet och märkte sedan hur hungrig jag var. 

” Stoph, vad ska vi äta? ” sa jag medan jag svängde ut från mitt rum och gick ner för trappan till nedervåningen. Han kom ut från sitt rum och följde efter mig ner. 

” Pizza? ” sa han och slog sig ner på en av dem svarta barstolarna vid bordet. 

” Varför inte? ” sa jag och ryckte på axlarna, det skulle ändå bli som vanligt mamma och pappa skulle inte komma hem förens sent ikväll. Det började vibrera i min mobil och jag fiskade snabbt upp den ur fickan och tittade på skärmen. 

” Mamma ” sa jag och Christopher suckade. Jag tryckte på svara och la telefonen mot örat

” Hej ” sa jag medan sköt fram en meny med pizzorna som fanns att välja på till Christopher.

” Hey, Gumman det har blivit så att jag och pappa måste åka iväg till Ryssland och jobba där och olyckligtvis måste vi vara där i en och en halv månad ” sa hon och tog sedan ett djupt andetag. Jag stannade till, en och en halv månad utan föräldrar? OMG detta är en dröm. Jag skärpte till mig och koncentrerade mig sedan på samtalet. 

” Okej ” sa jag och försökte låta lite ledsen. 

” Det finns pengar i asken på köksbordet och ring Catilin om det är något ” sa hon och jag sträckte mig snabbt och öppnade den lilla asken som stod i mitten av bordet. Jag satte handen för munnen och Christophers ögon blev stora som tefat. Det låg flera tusen kronor där i

” Ja, vi såg det ” sa jag och mamma suckade. 

” Okej då ses vi Oktober ” sa mamma och jag nickade ivrigt. 

” Ja det gör vi Hejdå Puss ” sa jag och mamma la på. Jag la fort ner telefonen på bordet och stirrade på Christoper. 

” Jag ska ha ha en Hawaii ” sa han och fortsatte titta ner på menyn. 

Jag satte handen för hans mun

” Vet du just vad mamma sa ” sa jag och hoppade ivrigt upp och ner. Han skakade förvånat på huvudet och kollade konstigt på mig. 

” Mamma sa just att hon och pappa behövde åka bort i en och en halv månad! ” Nästan skrek jag av lycka och hans mun åkte snabbt upp i ett leende. 

” Fattar du hur länge det är? ” sa jag och tittade på honom. Han nickade och han hoppade på mig och kramade mig, jag behövde nästan inte titta upp på honom eftersom jag var 1.75 och han 1.79. Jag vände mig sedan mot den lilla asken med pengar på bordet. 

” Hur mycket pengar är det här ens? ” sa jag medan jag skakade på huvudet. 

 

” Fan va lyx, Cass ” sa Christopher medan han mumsade på sin Hawaii pizza. Jag nickade instämande och svalde sedan. 

” Jag står snart inte ut med dem, så det var tur att detta hände ” sa han och jag nickade instämmande. 

” Det är alltid bara Catilin det handlar om, deras ända dotter som i alla fall gör som dem vill. Det är ju endå dem som har gjort att vi blivit dem vi är idag så dem får väll skylla sig själva ” sa jag och tog en klunk av den iskalla colan jag hade i ett glas framför mig.

” Dem vill väll ändå inte ha kvar oss ” sa han och tog ännu en tugga av sin pizza. 

” Antagligen inte ” sa jag och slängde en blick på klockan ovanför oss, den visade bara några minuter över fem. Christophers pizza var vid det här laget slut så han sköt bort sin tallrik och tog upp pengarna från den lilla asken. Jag hörde hur han tyst räknade pengarna 

” Det är nästan 10 000 spänn ” sa han och öppnade sin mun i en chockad min. 

” Tänk på att vi ska klara oss länge på det också ” Han nickade och jag ställde mig snabbt upp och ställde in tallrikarna i disken och torkade sedan av bordet. 

” Klockan är bara 5, så vi kanske hinner att åka att handla ” sa Christopher

” Det där var det smartaste som någonsin kommit från din mun ” sa jag och skrattade. Han putade surt med underläppen men brast sedan också ut i skratt.

 

Jag tog en vagn och Christopher slängde genast ner tre påsar chips. Jag skakade på huvudet men lät dem ändå vara kvar, det kunde vara bra att ha. Vi fortsatte framåt och plockade ner bland annat ingredienser till pannkaka, sylt, bröd, smör och massor med annat. Ännu en gång började det ringa i min ficka, jag tog upp mobilen och såg Bonnie’s namn lysa upp skärmen. 

Skulle hon ringa och be om ursäkt för att hon överreagerade när jag bara skulle varna henne om Justin? Jag klikade på answer och satte telefonen mot örat. 

” Ja? ” sa jag samtidigt som jag stoppade Christopher när han tänkte lägga ner ännu 2 påsar chips. Jag gav han en sträng blick och koncentrerade mig sedan på Bonnie 

” Ca..ss.. ” Snyftade hon och jag stelnade till. 

” Vad är det Bonnie? ” sa jag. 

” Sar..ah .. Har.. Dött..” Snörvlade hon och jag släppte brödet jag hade i handen. 


Så, Tror ni det är sant? Btw hade tänkt ge er 2 kapitel idag så förhoppningsvis kommer det ett till kapitel lite senare! 

Fråga: Tror ni Sarah har dött och Varför var Justin där?

 


Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-07-05 @ 14:58:28
Postat av: Jasmine❤❤

Jättebra❤:)

2013-07-05 @ 16:10:31
Postat av: Anonym

Super mer snälla<3

2013-07-05 @ 19:50:55
Postat av: amanda

haha blir ju lite konstigt när ni skriver "tror ni hon dött" när ni precis skrivit att hon gjort det? får ju oss att tvivla när ni frågar om vi tror på det istället för att fråga vad vi tycker om det :O

2013-10-02 @ 19:40:00
URL: http://liindstrand.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: