✔ I'm Right Here

Kapitel 3 - Do not think it will be something between you

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV 

 

Mitt huvud dunkade oavbrutet när jag vaknade. Jag sträckte sakta på mig och ryckte till när jag insåg att det låg någon bredvid mig. En blond tjej i bara underkläder? Juste Bonnie hette hon ju. Jag försökte tänka tillbaka på gårdagen men allt var bara svart och jag fick extrem huvudvärk, jag måste ha vart riktigt full. 

Det ända jag kom ihåg var den där Cass, den där irriterande bitchen som inte kunde hålla käften.

Jag släppte mina tankar på Cass och satte mig försiktigt upp i sängen för att inte väcka Bonnie. Jag rycker åt mig ett par svarta haremsbyxor, en svart t-shirts och mina tonade raybans och smög sedan ut från det mörka rummet. Bonnie fick klara sig själv, jag skulle i alla fall till skolan även fast jag var fucking bakfull. 

” Var hon bra? ” sa en röst bakom mig när jag kommit ut till korridoren där allas rum fanns. Jag snurrade runt och möttes Antonios blick. 

” Jag minns inget ” sa jag och vände mig om och började gå ut till vardagsrummet. 

” Du var rejält full ” sa han medan han flinade retligt och skrattade åt mig. 

” Jag är inte på humor ” sa jag medan jag gick ut i hallen. Antonio ryckte på axlarna och fortsatte in mot köket. Jag pustade ut och drog på mig mina Supras och tog min mobil som konstigt nog låg på hyllan i hallen. Jag öppnade dörren och gick ner för den lilla stentrappan som fanns precis utanför dörren. Jag fick syn på Adam i sin bil en bit bort på vår ganska stora grusparkering. Jag vinkade med handen som skulle betyda att han skulle vänta, han verkade uppfatta den och jag joggade fram till bilen. Han vevade ner rutan till den svarta bilens fönster. 

” Please bro, skjutsa mig ” sa jag bedjande, han ryckte på axlarna och log

” Sure ” svarade han och jag öppnade snabbt bilens dörr och hoppade smidigt in. Vi satt tysta under bilresan, det var en skön tystnad och inte en sådan som brukade uppstå när man träffade nya människor, den tystnaden hatade jag. 

” Framme ” sa Adam och stängde av den brummande motorn som tillhörde bilen han hade. 

Vi gick ur bilen och började gå mot skolgården som höll att tömmas på elever eftersom lektionerna skulle börja alldeles strax. 

 

CASSIDY’S PERSPEKTIV 

 

Jag gick lugnt genom korridoren och njöt av det avundsjuka blickarna tjejerna gav mig. Jag blickade ner mot min kropp, på mig hade jag en blommig top, ett par shorts och ett par vanliga blå basketkängor. 

Vid det här laget började jag undra vart Bonnie och Sarah hade tagit vägen, dem var väll inte kvar hos Bieber? Jag svängde in till klassrummet där jag skulle ha matte och hittade snabbt en plats längst bort i hörnet. Jag slog mig ner och la ner dem tråkiga böckerna på min bänk och slog upp blicken. Mr Perry kom just in genom dörren, han log och ställde ner matrialet vi antagligen skulle använda idag. 

” Så var har ni Bieber? ” sa han och blickade ut över den tysta klassen tills han mötte Adams blick. Adam tittade surt på läraren och tänkte percis säga något när Justin kom in genom dörren. 

” Här är jag ” sa han och tog av sig solglasögonen som hängde på näsan.

” Det var på tiden ” sa Mr Perry och antecknade något i en blå pärm. Justin satte sig bredvid Adam och dem började smått viska om något. 

” Idag ska vi jobba i grupper ” sa Mr Perry. Det hördes höga stön och suckar runt om i klassrummet men han verkade inte bry sig, han började istället dela ut ett papper med tråkiga tal på. Sedan delade han in oss i grupper

” Cassidy du kan hoppa över till Adam och Justin ” Jag tittade äcklat på honom och kräktes inombord, aldrig att jag tänkte jobba med honom. Adam var okej men Justin..? Justin gjorde ett kom hit tecken med en handen och flinade mot mig. Jag skakade bestämt på huvudet och satte armarna i kors framför bröstet. 

” Då får väll vi gå dit ” sa Adam och ryckte på axlarna. Dem båda kom emot mig och tur som jag hade satte sig Adam bredvid mig. 

” Så vad är det där..? ” sa Adam och började peka med pennan på pappret. Justin satte helt ointresserad och glodde ut genom fönstret. 

” Vad har ni för problem med varandra? ” sa han eftersom han inte fått något svar, han tittade mellan oss och hans blick stannade på mig. 

” Förutom att han ligger runt och säkert är full nu så beter han sig som han vore kung? ” sa jag och Justin fnyste åt mig

” Jag är kung ” rättade han mig och flinade retigt.

” Ser du inte? ” sa jag och slog ut med armarna mot Adam. 

” Ge dig nu Justin ” sa han och tittade med en bekrymad blick mot honom. Justin verkade inte klara att någon sa till honom vad han skulle och inte skulle göra.

” Säg inte till mig vad jag inte ska göra ” sa Justin och knöt sina nävar hårt för att inte slå till någon. Jag tittade med rädsla mot honom. 

” Har du inte sett henne då, hon kan inte hålla käften en enda sekund och det ända som kommer ur hennes mun är skit ” sa Justin jag tittade hårt mot honom. 

” Det där får ni klara ut själva ” sa Adam och skakade på huvudet medan hans blick fastnade på ett av talen på det vita pappret framför honom. Hur kunde han koncentrera sig när Justin var här? I och för sig brukade jag aldrig kunna koncentrera mig annars heller. Mina tankar avbröts av att klassrumsdörren öppnades och Sarah och Bonnie steg in.

” Var har ni varit då damer? ” sa Mr Perry och skrev ner något i sin blåa pärm igen. 

Ingen av dem svarade. 

” Ni kan vara med.. ” började Mr Perry men Bonnie han avbryta honom 

” Med Cass ” sa hon och log mot mig. Dem båda kom emot Adam, Justin och mig och slog sig ner på dem två tomma platserna som fanns kvar vid bordet. 

” Äntligen ” sa Adam och Bonnie tittade konstigt på honom

” Kan du få tyst på dem där ” sa han och pekade med handen mot Justin och mig. 

” Det går aldrig att få tyst på Cass ” sa hon och skakade på huvudet samtidigt som hon fnittrade till. Jag såg hur Justins blick lämnade hennes ögon och åkte ner till hennes bröst. Bonnie verkade inte märka något så jag böjde mig fram och slog till Justin lätt på axeln. Han vände sig mot mig och flinade. 

” Ska ni börja slåss nu också? ” sa Adam och slog handen för pannan. 

Både jag och Justin brast ut i skratt. Mr Perrys röst avbröt vårat skrattande 

” Två i gruppen, kan gå med mig och hämta material ” sa han och hälften av klassen försvann ut genom dörren på bara några sekunder.
” Vi går ” sa Adam och släpade med sig Justin ut genom dörren och efter Mr Perry. Jag vände genast min blick mot Bonnie och Sarah. 

” Så, vad gjorde ni? ” sa jag och hoppades att dem fattade att jag menade hos Justin och inte när dem kom försent. 

” Justin låg med mig ” sa Bonnie med en drömande blick. Jag förvånades inte av att han gjorde det utan tittade bara uttråkat på henne. 

” Tro inte att det kommer bli något mellan er ” sa jag varnande och Bonnie tittade surt på mig. 

” Jag vet väll bättre själv ” sa hon och vände bort blicken mot Justin och Adam som kom in igen med ett ynka litet papper i handen. 

” Var det där matrialet? ” sa jag och pekade på det lilla pappret Adam höll i handen. 

” Tydligen ” sa han och ryckte menades på axlarna. Lektionerna fortsatte och då och då gav Bonnie mig sura blickar. Jag himlade med ögonen åt henne och försökte koncentrera mig på det Mr Perry sa. 

 


Postat av: Anonym

Super mer!

2013-07-03 @ 22:38:09
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-07-04 @ 12:36:27
Postat av: Maria :*

jätte bra!

2013-07-04 @ 13:44:28
Postat av: Anonym

Bäst alltså!!<3

2013-07-04 @ 23:53:58
Postat av: Jasmine❤❤

Du är jätteduktig på att skriva❤ när kommer nästa?:)❤ kram

Svar: Alldeles snart!
Justinbdrew

2013-07-05 @ 03:09:22
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: