✔ I'm Right Here

Kapitel 2 - What The Hell, Have You Been Drinking?

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

 

Det tog inte lång tid innan jag stod utanför adressen till huset Bonnie sagt att jag skulle komma till. Tjejerna stod redan klara utanför och dem hoppade in, jag fick Bonnie bredvid mig. Under bilturen tittade jag bak för att att hålla koll på Cass så hon inte gjorde något, vet inte varför jag trodde att hon skulle göra något men konstigt nog kändes det bara så. Hon bithc blickade mig och ignorerade mig helt. 

” Vad har du egentligen för problem? ” Snäste jag och tittade surt på henne.

” Ja, Problemet är du bara tar hem oss för ligg ” sa hon och höjde händerna i en skyddande chest. 

Tjejen irriterade mig hon trodde hon var något, men hon skulle märka att hon inte kunde prata på det sättet med mig. Hon hade i och för sig rätt i att vi bara tog hem dem för ligg, hur dumma kunde egentligen dem andra två vara hade dem inte listat ut det än? Jag hade lovat killarna att jag skulle fixa hem några tjejer. 

 

Jag parkerade bilen på våran grusgång till det ganska så stora huset efter en 15 minuters lång färd. 

” Framme ” sa jag och tittade bort mot huset där antagligen killarna plus Christopher satt och väntade. 

Jag sprang till andra sidan bilen och hjälpte Bonnie ut. Hon log charmigt mot mig och vi började gå mot ingången till vårt hus. Jag öppnade dörren och gjorde en chest att dem fick gå in. 

 

CASSIDY’S PERSPEKTIV

 

Frågan var vad han hade för problem egentligen, varför kunde han inte bara låtit mig vara?

Vi var framme vid huset och Justin gjorde en chest att vi skulle gå in. Vi klev in och jag mötes av en person jag minst sagt väntat mig vara där, Vafan gör han där?

” What The Fuck, Vad gör han här? ” röt jag och pekade på Christopher en bit bort. Hans ögon blev stora som tefat och han glodde på mig.

” Vad gör du själv här, det är mina kompisar? ” sa han. 

” Fråga honom ” sa jag lungt och pekade på Justin. Christopher kollade frågande på Justin, han ryckte lungt på axlarna 

” Hur känner ni ens varandra? ” sa han och tittade på mig med en lugn blick. 

” Fuck off, vi är syskon ” sa jag och vände på klacken och gick ut. Jag hade inte tänkt dra så jag satte mig ner på den kalla stentrappan som ledde upp till ytterdörren. Jag grävde runt i min väska efter cigaretter och hittade snabbt paketet och tändaren. Jag tog en cigarett mellan mina fingrar och tände den, jag tog ett bloss och blåste sakta ut röken. En kall vind svepte in över mig och jag hutrade till av kylan så jag bestämmde mig för att gå in. Jag och öppnade snabbt upp dörren och gick in. 

Dem andra satt i soffan och jag kunde konstatera att alla av dem inte var helt nyktra t.ex Justin. Han höll handen runt Bonnie och i den andra ett glas med sprit. Han var ett helt annat jag än han varit på dagen.

Jag gick osäkert och satte mig bredvid Adam som jag tror han hette. 

 

Jag hängde över Bonnie och tjatade

” Kan vi gå hem? ” sa jag gång på gång och hon petade bara irriterat bort mig. Vad hade hänt med henne sedan hon såg Justin hade hon inte varit som vanligt, puttat bort mig och bara klagat var inte likt henne. Adam verkade märka vad jag höll på med och kom emot mig. 

” Jag kan köra hem dig ” sa han och jag nickade tacksamt. Jag drog på mig mina Jeffrey Cambell skor och vi gick ut. Jag följde lydigt efter Adam till en bil och hoppade in på passagerarsättet. 

” Vart bor du då? ” sa han medan han startade bilen och bakade ut. Jag berättade var jag bodde och han började köra. Adam var som en levande karta han verkade kunna alla vägar här i Stratford. Efter en stunds bilfärd stannade han bilen utanför mitt hus. Jag var förundrad hur han kunde hitta så bra jag själv hade världens sämsta lokalsinne. 

” Bye, tack för skjutsen ” sa jag och smällde igen bildörren. Han vinkade och försvann sedan åt samma håll vi hade kommit från. Jag gick fram till ytterdörren och öppnade den så tyst jag kunde, jag orkade verkligen inte bråka nu men tydligen tyckte pappa det

” Vart har du varit? ” sa han argt och stoppade mig när jag försökte gå förbi till mitt rum. 

” Hos Sarah ” sa jag och försökte komma förbi ännu en gång men det gick inget vidare. 

” Vi sa att du inte fick gå ut! ” sa han en aning högre. 

” Och jag lyssnade inte ” sa jag drygt, jag ångrade det genast. 

” Utegångsförbud i en månad ” fräste pappa och föste in mig på mitt rum. Jag pustade ut och slängde mig på sängen, hur lyckas jag egentligen? Utegångs förbud i en månad var inte särskilt kul. Mina kläder åkte av och jag gick snabbt in i duschen, jag masserade in schampoo i håret och gjorde sedan samma sak fast med balsam, jag sköljde sedan ut det och virade in mig i ett stort vit badlakan som lyckligtvis nog hängde på en krok på den kalla väggen. Jag öppnade min garderob och drog ut en oversize t-shirt och underkläder som jag snabbt drog på mig, Jag ställde mig framför men body spegel och granskade mig själv. Jag tänkte på vad Bonnie och Sarah gjorde nu, dem satt säker kvar hos Justin och hade kul. Jag ångrade inte att jag hade valt att åkt hem jag trivdes inte där. Om Bonnie och Sarah tänkte fortsätta umgås med Justin och hans gäng skulle jag inte följa med dem i sådana fall bara vara med Adam, han verkade schysst. Jag tvingade bort mig själv från spegeln och kröp ner under täcket. 

 

” Vakna ” väste en irriterande röst samtidigt som den skakade om mig, jag öppnade sakta och kunde urskilja en person framför mig. Det var mörkt ute så jag antog att det fortfarande var natt. 

” Seriöst, Cass ” sa rösten och jag kände direkt igen den, det var Christopher. 

” Vad!? ” sa jag irriterat och slängde tillbaka mitt huvud på kudden. 

” Säg fan inte till mamma och pappa att jag var med Justin och killarna! ” sa han och jag fnyste. 

” Det gör ändå inget om jag säger något ” sa jag och log triumferande 

” Men du ska fan inte göra det ” sa han kanske lite för högt. Jag satte mitt pekfinger framför munnen för att visa att han skulle vara tyst. 

” Jag har redan fått 1 månad utegångsförbud av pappa, du kommer nog inte undan ” sa jag och Christopher satte handen för pannan. 

” Berättade du att du var hos Justin? ” 

” Nepp ” sa jag och satte mig upp i sängen igen, jag kände hur Chrisopher luktade otroligt mycket sprit. 

” För i Helvete Stoph har du druckit? ” sa jag och tittade frustrerat på honom medan jag väntade på ett svar. Han skruvade på sig 

” Ja ” sa han och tittade ner i marken, man såg att han skämdes 

” Du måste duscha innan du träffar Mamma och Pappa i morgon, annars kommer du nog få utegångs förbud hela livet ” Herregud vafan tänker han med, han är 15 år. 

” Bara till jag är 18 ” sa han och flinade triumferande 

” Skit det ” sa jag och viftade med handen. 

” I alla fall Mamma och Pappa verkar på något konstigt sätt fått reda på vad dem håller på med! ” sa han och vände sedan om och gick ut ur mitt rum. Jag antog att han menade rökte och supte sig fulla, det var inget det gjorde ju jag också. 

” Fan va han stank ” mumlade jag för mig själv och sneglade på min digitala klocka på nattduksbordet innan jag slängde huvudet hårt mot kudden. Fan 04:23, hade allvarligt Stoph varit där till fyra och hur fan kom han hem han är bara femton så han har inget fucking körkort. Förresten varför sa alla ” Justin och hans gäng ” ? Det måste väll betyda att Justin var ledaren? Eh jag sket fullständigt i det nu, jag ville sova. 


Sorry för sent kapitel, men det är så det är jag vaknar vid nio på morgonen börjar skriva och så håller jag på hela dagen tills klockan är typ 11 då blir jag klar. Ska börja på kapitel 3 nu så att jag slipper skriva så mycket i morgon. 3 KOMMENTARER TILLS NÄSTA!

FRÅGA: Ska vi skriva sex-scener?

 

Postat av: Mjee

Sjukt bra!

Svar: TAAAAAAAAAACCCCCK! Blir så sjukt glad att ni kommenterar
Justinbdrew

2013-07-02 @ 14:51:54
Postat av: beliebernn

Riktigt bra ju! :D ni gör som ni vill ;)

2013-07-02 @ 16:43:26
Postat av: Anonym

Super bra!!:)

2013-07-02 @ 16:44:28
Postat av: Anonym

Haha, ja jag har en novellblogg, kan du kanske maila mig? En till sak, superbra kapitel! :)

Svar: Tack! :)
Justinbdrew

2013-07-03 @ 00:23:59
Postat av: Biebstoory

Grymt bra :)♥ Btw, vad heter killen på bilden? Kramiiis♥

Svar: Tack! Han heter Logan Lerman! :) Kraamiiis på dig med!
Justinbdrew

2013-07-03 @ 10:21:55
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-07-04 @ 03:18:21
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: