✔ I'm Right Here

Kapitel 11 - The Revanges

 

Justin’s Perspektiv:

 

Dagen hade flytit på bra och det var bara en lektion kvar, Idrott. 

” Justiiin jag ska döda dig! ” tjöt Cass och kom springandes genom korridoren med Bonnie tätt bakom sig. Hon hade handen för halsen, det var sugmärket hon pratade om. Hon kom fram till mig, Adam och Antonio som stod vid våra skåp, Christopher gick fortfarande bara i nian. 

” Vadå? ” sa jag oskyldig och satte upp händerna i luften medan jag asgarvade samtidigt. 

” Ja Vadå? ” sa hon och pekade på märket på hennes felfria hals. 

” Säg till Antonio i stället! ” sa jag och pekade på Antonio, det var ju sant det var han som sagt att jag skulle göra det. Cass viftade med handen för att byta ämne

” Vad har ni nu? ” sa Bonnie och Adam viftade med en Biologi bok framför näsan på henne. 

Hon nickade och puttade bort hans hand. 

” Jag har Idrott ” sa jag och Bonnie nickade. 

” Jag med ” sa Cass och jag log. 

” Jag har Biologi ” sa Bonnie irriterat och följde med Adam och Antonio som började gå mot biologi salen. Jag drog ut min väska med mina idrottskläder och vände mig om mot Cass 

” Ska vi gå? ” sa jag och Cass nickade och slängde upp sin väska på ena axlen. 

Vi kom ut på skolgården som var fylld med folk vid denna tidpunkt, alla yrade fram och tillbaka. Cass stannade mig och jag kollade frågande på henne, hon öppnade och stängde munnen som en fisk. Hon tvekade på att säga något men till sist stannade hennes mun öppen. 

” Du vet att Bonnie har en crush på dig va? ” sa hon och la huvudet på sne. Vi började gå igen

” Ja man märker sånt ” sa jag och Cass nickade. 

” Tänkte bara så du ville veta ” sa hon och svängde precis in till tjejernas omklädningsrum. Jag fortsatte framåt och gick in genom dörren till killarnas.

Jag bytte snabbt om till ett par shorts och ett stort linne, och snörade sist på mina skor. 

När jag var klar öppnade jag dörren, allas blickar vändes mot mig 

" Där hade du tur, precis i tid " Jag himlade med ögonen och satte mig i ringen vid alla andra, Cass hade ännu inte kommit, men snart där på kom hon ut rusande ur omklädnings rummet samtidigt som hon försökte sätta upp sitt hår i en hästsvans, hon bar ett par tighta svarta shorts som täckte halva hennes rumpa och en t-shirt med texten cool kids dont dance på. 

" Cassidy sen som vanligt " sa våran idrotts lärare och suckade högt, Cass pekade finger åt henne bakom hennes rygg men hon verkade se det och sa 

" Någon som är på bra humör? " 

" Alltid i närheten av dig " svarade Cass uppkäftigt, alla började oo:a och Cass satte sig mitt i mot mig och gav mig ett leende.

” Vi ska börja med kondition, börja springa 15 minuter fram och tillbaka ” sa idrottsläraren

Alla reste sig upp och började sakta jogga fram och tillbaka, Cass var sist upp hon slöt snabbt upp sig vid min sida och började springa bredvid. 

" Jäklar vad hon var bitter då " Sa Cass och skakade på huvudet. Jag började skratta åt de hon just sagt.

” Eller så var det du som var det ” svarade jag och Cass lipade åt mig samtidigt som hon snärtade till mig på armen och ökade takten så hon sprang framför mig.

 

Jag gick ut ur dörrarna från omklädningsrummet och väntade på att Cass skulle komma. Tjugo minuter senare kom hon ut, 

” Väntade du? ” frågade hon förvånat samtidigt som hon knöt sina skor

” Hänger du med till mig killarna och Bonnie är redan där ” sa jag

” Sure, ska bara hämta några saker i skåpet ” sa hon och vinkade och försvann in genom dörrarna till skolan. Jag började gå mot Cass bil som stod parkerad på den lilla parkerings platsen som tillhörde skolan. Jag lutade mig mot motorhuven, och snart kunde jag skymta Cass komma gående, 

” Snälla får jag köra? ” sa jag och putade ut med underläppen och gjorde ögonen så stora som möjligt. Hon nickade och skrattade åt min fula min och kastade nyckel till mig, innan hon hoppade in i sätet bredvid. We can´t stop spelades på radion och Cass höjde volymen en aning, och började sedan sjunga med. Jag skrattade och backade sedan ut och gasade på hemåt. Jag svängde upp på grusvägen som lädde till vårat hus och stannade bilen och gav Cass nyckeln. Vi började gå mot dörren och jag öppnade den åt Cass som gick in. Idag var soffan tom och vi hörde röster ifrån köket så vi tog snabbt av oss våra skor och styrde stegen mot köket. 

” Hey Broder ” sa Cass och hoppade på Christopher bakifrån. Han kramade om henne och Cass vände sig sedan mot dem andra. 

 

Efter ett tag låg alla uttmattade i soffan. Vi hade tre soffor Antonio och Bonnie delade och dem låg tysta och glodde på det tråkiga programmet som visades på tv:n framför oss. Adam och Christopher delade på den andra soffan och den tredje soffan låg jag på. Cass satt uppe på mina ben eftersom det var den ända platsen kvar efter att hon kommit tillbaka från badrummet. 

” Jag är hungrig jag vill ha pizza ” skrek Antonio efter en stunds tysnad, jag slängde telefonen som låg på bordet bredvid honom och sa

” Beställ ” han gick iväg. Cass gäspade stort och drog upp sin mobil för att kolla hur mycket klockan var.

” Kan inte vi få sova här jag orkar inte åka hem ” sa hon och log sött, 

” Gör så ni ” Bonnie harklade sig och sa snabbt

” Jag kan inte jag har lovat att hjälpa Mikayla ” jag ryckte på axlarna 

” Du kan ta min bil ” sa Cass och log mot Bonnie, Bonnie kom fram till Cass som gav henne nyckeln och en stor kram, innan hon sa hejdå och försvann ut.

” Värst vad hon fick bråttom ” sa Cass och suckade högt, Cass gav mig en blick och jag visste precis vad hon menade. Det handlade om Bonnie’s avundsjuka, hon var avundsjuk på Cass.

 

 

Efter en stunds tystnad knackade det på dörren

” Pizzan har kommit ” roppade Antonio och skyndade sig fram till dörren för att öppna och ta emot dem. Han öför tppnade dörren och hans min ändrades på bara några sekunder. Jag han se vilka det var och ställde mig snabbt upp från soffan och drog upp en pistol jag hade i byxfickan. 

” Cass upp på mitt rum nu ” viskade jag till henne och hon smög snabbt upp för trappan med en skräckslagen min. 

” Vad fan gör ni här? ” röt jag mot dem när Cass försvunnit upp. Jag höll pistolen riktad mot ledaren som var Jacob, han log retigt.

” Vi är här för Revange ” sa han de skulle försöka döda någon av oss precis som vi hade gjort förra gången vi hade träffat dem. 

” Så erat namn stämmer fortfarande? ” sa jag eftersom deras namn var Revange och dem nyligen sakt att det var det dem ville ha. 

 

Cassidy’s Perspektiv: 

 

Jag smög snabbt upp på Justins rum. Vad var det som hände och vilka var det? Att det var pistoler inblandade gjorde det hela värre. Jag hörde höga röster där nerifrån och jag visste inte  vad jag skulle göra. Rösterna blev högre och högre och det lät som om dem kom närmare. Jag backade så långt det gick och gick rakt in Justins byrå så lampan som stod på den ramlade ner och gick i bitar. Jag slog handen för pannan och ställde mig snabbt upp, bara dem inte hade hört mig. Dörren flög upp och det stod en mörk kille med en pistol rikatd mot mig

” Så vem har vi här? ” sa han med en tillgjord röst. Jag tittade panikslaget på honom och bakade så långt jag kunde innan min rygg nuddade väggen på andra sidan rummet. 

” Biebers flickvän? ” sa han och gick ett steg närmare. Jag skakade på huvudet, jag kunde inte prata det kom inga ord. 

” Vart är pengarna? ” sa han och jag öppnade munnen för att säga något

” J-aag Vee-t Int-e ” stammade jag svagt fram och kände hur en tår rann ner för min kind. 

Var var killarna när jag behövde dem?

Jag hörde hur ett skott avlossades och en smärta i axeln innan allt blev svart.


Oh Drama

Fråga: Varför tror ni Revanges vill ha pengar av Justin?

 

/ Agnes & Tilde 


Postat av: Ida

Gud så bra! Meer! :D

2013-07-10 @ 16:59:49
Postat av: Melisa

Sååå bra!! <3

2013-07-10 @ 17:37:23
Postat av: 😍

Omg meeeeer!!!

2013-07-10 @ 17:37:31
Postat av: jasmina

hh gud meer i'dont know!!

2013-07-11 @ 00:28:02
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-07-11 @ 10:13:33
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: