✔ Learn Me To Forgive

Chapter 20 - Get away from Sam

 

Destinys Perspektiv:

Jag och Jc gick bort till de andra igen som låg precis orörda på stranden. Jag tog några klunkar av mitt vatten och bestämde mig sedan för att ge en liten hämnd på Sam som låg och blundade mot solen. Jag tippade flaskan lätt så de droppade ut vatten på honom och han öppnade upp ögonen i panik och jag och Jc brast ut i skratt.

“ Destiny din jävel “ skrek han och tog tag i min hand och drog ner mig på min handuk och började sedan kittla mig. Jag började as garva vilket han också gjorde för han säkert tyckte mitt skratt var roligt eller något. Han slutade kittla mig vid magen och började sedan kittla mig vid knä vecket. Men slutade snart för jag skulle kunna andas. Vilket jag tackade för.

 

Jag och Sam var nu hemma och vi hade bestämt att vi skulle träffa de andra i övermorgon för i morgon hade vi träning. Jag gick in till badrummet och steg in i duschen för att få bort allt äckligt havsvatten. Jag drog av mig bikinin samtidigt som vattnet blev varmt och jag lät vattnet rinna ner för min kropp. Jag tvättade noggrant mitt hår och stängde sedan av vattnet och virade en handuk runt min kropp och började sedan föna mitt hår. Till sist tog jag bort mitt smink och trippade in till mitt rum och satte på mig mjukiskläder.

“ Sam kan vi beställa mat? “ ropade jag högt och Sam kom in på mitt rum.

“ Visst, fast jag kan gå och köpa något för jag ska gå ner och kolla efter ett par nya benskydd jag råkade paja mina “ Jag nickade.

“ Ska vi äta hämtmat igen? “ frågade jag.

“ De kan vi, från? “

“ Välj du, men kan du köpa en milkshake från Starbucks till mig? “ Han nickade och försvann ut. Jag hämtade min mobil för att gå bort till köket och skulle precis kliva in genom öppningen till köket när jag snubblade till på dörrkarmen och föll på marken precis som min mobil gjorde de samma och gled bort mot väggen. Jag brydde mig inte att jag hade ramlat och att de gjorde ont utan kröp eller slängde mig till mobilen och såg att den nu hade ännu mer sprickor och några glasbitar hade lossnat. Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Juste jag ligger redan ner. Jag skulle precis trycka på hemknappen för att se att mobilen funkade och såg att hemknappen hade lossnat Fuck this. Snabbt for jag upp på benen och rotade runt överallt efter tejp men hittade inte de någonstans. Snabbt klickade jag in ett sms till Sam att jag behövde tejp och att de var en nödsituation. Jag ficksade så de var en sådan där hemknapp på skärmen och slängde mig sedan i soffan, jag orkar inte med detta, varför händer allt mig?

 

Justins Perspektiv:

 

Jag vet inte om jag skulle tycka det var konstigt eller normalt att jag träffat på Destiny på stranden.

Det som gjorde ont var att hon hade med sig ännu en kille och denna gången var det inte Sam.

Jag ville ha henne för mig själv, det kändes fel att säga så eftersom jag bara träffat henne 3 gånger och knappt kände henne.

Jag fick genast ångest och tog upp min mobil. Jag gick in på Destinys och min konversation och skrev

“ Lust att hitta på något någon dag? :) “ jag skickade det snabbt innan jag hann ångra mig.

Det kom upp att hon skrev, jag tittade på bubblan som visade att hon skrev.

Skulle hon svara nej eller ja?

“ Jo visst, jag har bal på Torsdag, och skolavslutning på Fredag, på Onsdag då? “ Jag skrev in ett svar och la ner mobilen i fickan. Jag kom på att jag inte följde henne på twitter så jag tog upp mobilen igen och försöte hitta den. Ja jag stalkar henne och ja jag är besatt av henne, jag ville veta allt om henne, hon skulle bli min.

 

Destinys Perspektiv:

 

Sam hade kommit tillbaka och jag hade surt visat upp min mobil för honom och han hade bara skakat på huvudet och sagt att vi måste fixa det.

Jag tänkte efter hur jag ska prata med Sam om hur han betedde sig.

“ Du Sam?, Är du sur på mig? “ sa jag och tittade på honom.

“ Nej “ sa han surt. Jag struntade fullkomligt i att han svarat nej eftersom jag visste att han var det.

“ Har det med Justin att göra? “ sa jag besviket och Sam svarade inte, hann tittade bara ut rakt fram och vägrade att prata med mig.

“ Sam svara mig! “ sa jag surt och ställde ifrån mig maten på bordet. Han ignorerade mig.

“ Sam för i helvette “ Skrek jag och han vände blicken sakta mot mig, han öppnade munnen för att säga något men stängde den igen.

“ Vad tror du det handlar om? “ skrek han tillbaka och stormade ut från köket. Seriöst, var han så feg att han inte ens kunde prata om det. Han ville inte att jag skulle veta varför han var sur. Honom skulle jag dansa med på balen i övermorgon. Snart rann det ner en tår för min kind, förfan Destiny gråt inte han är inte värld dina tårar. Jag måste komma på nått ställe att ta vägen. Jenn och Andrea var förmodligen inte hemma, jag tror de snackade om att de skulle iväg idag, killarna skulle bara bli awkward. Justin, han kanske var hemma? Jag tryckte på hans namn och satte mobilen mot örat.

“ Justin “ Justins stämma hördes i andra änden

“ Hej de är ja “

“ Hej “

“ Du jag skulle inte kunna få sova hos dig? “ frågade jag försiktigt.

“ Självklart Destiny, när ska jag hämta dig? “

“ Så fort som möjligt “ sa jag och ännu en tår rann för min kind och jag drog snabbt armen på tröjan längst kinden.

“ Kommer på en gång puss “ Han la på och jag log stort, jag fick fjärilar i magen när han sa det sista. Fortare en vanligt sprang jag in på mitt rum slängde ner de jag behövde i min väska. Juste jag har träning idag. Okej nu måste jag tänka om snabbt? Jag skrev in ett meddelande till Justin

- Har du åkt? Kom på att jag har träning ikväll så kanske ska ta min bil så jag kan ta mig dit. Jag han inte låsa mobilen innan jag fick ett svar.

- Jag kör dig, alltid kul och titta på fotboll :)

Jag suckade av lättnad då slapp jag hämta bilnyckeln hos Sam. Vi hade två men jag hade ingen aning om var den andra var någonstans.

 

Postat av: Anonym

Meer

2013-12-18 @ 21:03:50
Postat av: Emelie

jätte bra ! :D

2013-12-18 @ 22:31:46
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: