✔ Learn Me To Forgive

Chapter 12 - I'm sick

 
 

Destinys Perspektiv:

 

” Kommer du eller ” Sam kom in rusande i mitt rum. 

” Nej är hemma idag, känner mig sjuk ” Han vände sig om och drog. Jag drog fram min dator för att underhålla mig under dagen. Jag bestämde mig för att beställa lite grejer för de var väldigt länge sen jag köpte något. Jag beställde två par nya Converse och ett par sneakers. Jag hade ingen aning om varför jag skulle behöva så många nya skor. Men jag älskade skor och hade hur många som helst, eller ja jag hade två par Converse och massor med sneakers. Jag kände sedan för att jag skulle köpa några plagg också och inte bara skor så jag klickade in på Abercombies and Fitch hemsida, jag älskade deras kläder och dem var typ de finaste jag sett. Jag beställde hem några leggings och shorts och sedan några t-shirtar och en munktröja. Jag skrev in Facebook i sökfältet och såg att jag hade fått ett meddelande från Jenn

 

Från Jenn:

Vill du hitta på nått sen?

Till Jenn:

Jag vill men är sjukiss :(

 

Vad skulle jag hitta på jag hade redan ruttnat på att vara hemma. Kanske kunde jag hitta på något med någon om jag proppade i mig Alvedon? Okej nej de skulle jag inte orka. 

Jag kände två armar runt mig. Sakta tittade jag mig omkring och såg att Sam låg och höll om mig. 

What the hell? 

” Förlåt  ” sa han och jag nickade. 

” Kan jag sova här? ” Jag nickade. Hur mycket var klockan egentligen? Jag orkade verkligen inte titta. Så jag stängde ögonen igen. Men öppnade de igen när jag kände kyssar på min kind. Jag vinklade huvudet mot Sam och log smått. 

” Akta så jag inte smittar dig ” sa jag och skrattade. 

Sam skrattade och la ner huvudet. 

” Hur mycket är klockan? ” frågade jag. 

” Den är 8 ” sa han, jag blev ganska förvånad, klockan var nyss 4? 

Jag skakade på huvudet och stängde ögonen. Det var ändå ingen ide att vara vaken. 

Jag kände Sams andetag i nacken, hans armar virades runt min midja. 

Vad hade hänt, nyss var han sur på mig och nu verkade han allmänt gosig. 

Jag stängde ögonen och kände snabbt hur jag somnade. 

 

Jag kände hur Sam vred sig bredvid mig och jag öppnade ögonen lite och såg ett starkt ljus genom fönstret. 

jag vred på mig och vände bort Sams armar som konstigt nog låg kvar på samma ställe. Jag satte mig upp i sängen och sträckte mig efter min mobil som nu låg på bordet, Sam måste ha lagt upp den där. 

Den visade 7 och det var en och en halv timme kvar tills vi började. 

Jag kände mig mycket bättre, huvudvärken var borta och lika så mag ontet. 

” Sam vakna ” sa jag och skakade på honom. Han öppnade ena ögat och tittade på mig. 

” Är du frisk? ” frågade han snabbt och jag nickade och log. 

” Ska vi hitta på något i kväll? ” sa Sam och jag ryckte på axlarna. 

” Varför inte? ” sa jag.


 

Väldigt kort, men jag måste verkligen plugga / Agnes :* 


Postat av: Anonym

Meeeer

2013-12-10 @ 20:23:55
Postat av: Emelie

bra ! :)

2013-12-11 @ 00:00:32
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: