✔ Learn Me To Forgive

Chapter 6 - Fuck Chaz

 

Justins Perspektiv:

 

Resten av matchen var min blick fast på Destiny. Hon stod ute på kanten och fick en passning passade vidare till en som stod uppe i kanten och sprang sedan i ful fart upp mot mål där hon var helt fri och fick en passning och sköt direkt stolpe in och alla började jubla. Även fast jag satt långt ifrån kunde jag höra hur de snackade om hur de kunde låta en tjej göra mål. Haha svårt för de att förstå. De ledde nu och de var fem minuter kvar av matchen. De fick snart en hörna som en av backarna sköt, och den gled med vinden in i mål. Det var sjukt snyggt. Om inte stratford, på två minuter gjorde två mål skulle de förlora. Nu hade stratford bollen och killen med bollen passade till Chaz på andra sidan, Destiny kom precis bredvid och var på väg att stoppa bollen när Chaz sträckte fram knytnäven eller handen jag såg inte pågrund att de var en bit bort och drog till den i ansiktet på henne så hon flög bakåt. Hårt såg de ut och vara också. Hon tog sig för ansiktet men var lika snabb som ner upp igen och sträckte upp armarna i luften i en chest att de skulle vara frispark. Men domarn verkade skita i det och Destinys lag började skrika till dommarn att de skulle få frispark lika så på läktarn. 

” Vafan han smällde fan till mig med flit, oh herregud ” skrek hon och dommarn sträckte upp gult kort och två minuter och skickade i väg henne till bänken. 

” Vafan såg du inte ” hörde jag hela vägen hit att hon sa till sin tränare.

” Brooks lugna ner dig ” fick hon som svar och hon slängde flaskan hårt i marken innan hon satte sig ner på bänken. Tjejhormoner kallas de. Fast de som gjorde mig arg var att de var Chaz som gjorde de, på en fucking tjej. Stratford fick frispark och Chaz tog den och de blev stolpe ut. Jag kunde se hur frustrerad han blev och dommarn blåste av matchen. Destinys lag började hoppa och skrika.

” Ska vi gå, Chaz och Ryan kan ju komma till dig sen ” sa Alfredo och jag bröt blicken från Destiny.

” Vänta jag kommer ” jag hoppade ner och började gå mot Destiny. 

Destinys perspektiv. 

Mathcen var nu slut och jag lovar att jag skulle få världens blåtira i ansiktet. Piss domare. Sam och Kian började gå från planen och jag sprang bakom de och hoppade upp på Sams rygg. De började gå mot läktaren där en grupp med några två tjejer och fyra killar kom ner. Jag kände ingen alla från youtube.Men kunde inte allas namn. En av tjejerna var Kians flickvän.
” Bra spelat babe ” sa hon och kyste Kian. Kian vände sig mot oss

” De här är Destiny och Sam ” sa han och log. Jag log mot de och de började prata om hur de var att spela med killar och att jag var bäst på planen. De sa ingeting om att Justin fucking Bieber suttit några meter ifrån dom på läktaren men de här kanske var vardags mat för de. Se kändisar springa runt överallt. Jag kunde se Justin stå bakom oss en bit och tittade otåligt mot mig.

” Men vi ses ” sa jag och började gå mot Justin, 

” Sam vi möts vi omklädningsrummet sen ” sa jag och vinkade lite innan jag gick mot Justin. 

Justin sträckte ut armarna i en gest att han skulle få en kram. 

” Du vill nog inte ha en kram, jag är svettig ” sa jag och skrattade. 

Men Justin kramade om mig i alla fall, jag kramade lite svagt tillbaka och släppte sedan. 

” Jag trodde aldrig jag skulle se dig här ” sa han och jag skrattade.

” Nej inte jag heller ” 

” Vill du hitta på något i kväll? ” frågade han.

” Sorry Justin, jag ska träffa några andra ” sa jag och tittade ner.

” Men vi ses på Onsdag ” sa Justin och log. Jag nickade och fick en kram igen.

Innan jag vinkade och gick till omklädningsrummet. Jag skulle inte alls göra något med några andra, jag vara bara blyg så jag vågade inte umgås med Justin nu, jag behövde förbereda mig. 

Jag svängde in i korridoren med massa omklädningsrum, jag hörde killröster från rummet vårt omklädningsrum var i. Utanför satt Kians flickvän och hennes kompis, jag stannade framför dem. 

” Hej Destiny ” sa Kians flickväns kompis. 

” Hej ” sa jag och satte mig på bänken, 

” Vi har glömt att presentera oss! ” sa Kians flickvän förskräckt och vi skrattade.

” Jag heter Andrea ” sa hon och jag nickade sedan och kollade på hennes kompis. 

” Jag heter Jenn ” sa hon och jag nickade igen. 

Dem flesta killarna hade kommit ut från omklädningsrummet utom Sam och Kian. 

Andrea hoppade upp på fötterna och knackade på dörren. 

” Får vi komma in? ” sa hon och Kian ropade ja. Hon öppnade dörren och vi gick och satte oss på bänkarna. 

Sam satt utan tröja på bänken, det var inget som intresserade mig eftersom jag redan sett det flera tusen gånger och senast i går kväll. 

” Juste Sam och jag snackade om att det skulle vara kul om ni ville komma hem till oss i kväll, kanske hänga lite och sova över? ” sa Kian och Sam nickade och log glatt mot mig. 

” Visst, varför inte? ” sa jag och såg på Jenn och Andrea som såg minst lika glada ut som Sam och Kian. 

” Duschar du hemma? ” sa Sam och tittade på mig. Jag nickade och tog min väska och vi alla lämnade sedan omklädningsrummet för att börja gå hemåt. 


 

 


Postat av: Anonym

Oooo badass chaz xD

2013-12-04 @ 19:45:14
Postat av: Vicky

Asså dina kapitlar gör alla mina dagar ni är så himlans duktiga❤️

2013-12-04 @ 21:32:31
Postat av: Hanna

skit bra ! men när kommer kap 7?

Svar: Vi hade tidsinställt de så de borde kommit upp ska kolla så kommer de snart :)
Justinbdrew

2013-12-05 @ 19:17:01
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: