✔ Learn Me To Forgive

Chapter 5 - Oh it's he..

 

1 Juni 2013

Destinys Perspektiv:

 

” Ta 2km spåret och spring ” Skrek våran tränare och alla började jogga i en grupp. Matchen började om ungefär en halvtimme och de tog oss ca 15 minuter att springa. Så vi var snart tillbaka. Samtidigt som vi sprang snackade vi taktik och hur vi skulle göra för att få bästa chanserna. De andra hade också regerat på att de var stora så vi måste utnyttja att vi var små. Vi pratade hur vi skulle dela upp allt och hur vi skulle göra vid alla tillfällen. Vem som skulle ta straffen. På senaste träningen hade vi tränat straffar för att se vilka som var bäst och alla kom överens om att de var jag och Liam så vi skulle köra de. Inkasten skulle Ytterbackarna ta. Hörnorna någon av backarna. Vi kom tillbaka och vi värmde snabbt upp målvakten så han fick skott på sig och sedan skulle vi köra. Alla körde high five med varandra och första uppställningen ställde upp sig. Jag satte mig med de andra i båset och domarn startade matchen. Jakob dribblade just nu mot målet och en av deras spelare kom och glid tacklade, men eftersom Jakob var snabbare han han springa förbi. 

” Destiny kom snabbt ” ropade min tränare och jag ställde mig på linjen redo för att byta, jag rättade till benskydden och sprang sedan in på planen. En motståndare kom springande mot med bollen och jag gick på direkt och sprakade bort den mot Sam som passade vidare. Jag stod precis vid målet och bollen kom mot mig men flög över mig och ut för planen, eftersom de var en i mitt lag som passat så sprang jag snabbt bort och fick bollen innan den åkte ut. Jag sköt den mot målet och Eric nickade in den och vårt lag började skrika och jag och Eric körde en high five. 

” Bra Eric och Brooks ” Skrek en av mina tränare och vi ställde upp oss. Alltid sedan jag var liten hade de flesta vuxna alltid sagt mitt efternamn. Men jag gillade de för jag gillade inte mitt förnamn. Domarn blåste igen och vi började gå på direkt jag kom fri på ena spelarn och Sam passade över till mig som nu kom helt fri, jag kom in innan för straffområdet och skulle precis skryta när två händer nuddade min rygg och puttade mig så jag ramlade framåt och domarn blåste straff.

” Brooks du tar den och kommer hit sen ” skrek de från båset och jag gick fram till punkten och bakade lite, domarn blåste och jag tog två steg och sköt sedan bollen rakt upp i krysset. Alla började skrika och andra laget suckade. Jag sprang in och körde high five med de som satt på bänken. Jag tog tre klunkar ur vattenflaskan och fortsatte koncentrera mig på matchen. En i andra laget fick nu gata och sköt precis bredvid våran målvakt och de blev mål. 

Efter några minuter fick de en frispark och gjorde ännu ett mål. Det stod nu två två. Jag sökte med blicken över planen och fastnade med blicken på läktaren. Vad i helvete gör han här. Jag kände igen han så väl, Justin. Gud jag hoppas att han inte märker mig. Jag ville inte att han skulle se mig så här helt oförberett speciellt inte om vi förlorade då de verkade som att han hejade på andra laget. Vänta här, han kommer väll från Canada de förklarar saken. Men hopp om att han inte skulle se mig, men vilket han borde eftersom alla nog lägger märke till om en tjej spelar, jag la straffen också så de skulle vara ännu enklare att se mig. Gick jag bort för att byta igen.

” Snälla Destiny gör några mål nu, vi vet att du kan de ” jag nickade och skulle precis springa ut när de blev halvlek. 

 

Justins Perspektiv:

 

” Justin tycker inte du tjejen där är ruggigt lik hon på din bakgrundsbild ” frågade Alfredo. Jag kollade vart han pekade. Va fan. De är fan Destiny. Ofta hon spelade med killar. 

” De är hon ” svarade jag. Och ja jag har en bild på henne som bakrund. Men jag är så jävla fast vid henne. Sen vi möttes på flygplatsen har jag bokstavligen stalkat henne på alla typ sociala medier. Jag var besatt av henne. 

” Spelar hon med killar? ” frågade han och jag ryckte på axlarna.

” Tydligen ” De var henne Ryan och Chaz snackat om, de spelade i andra laget och de hade pratat om att de hade en tjej i motståndarlaget. Det roliga var att de trodde hon skulle vara skit dålig men hon var en av de bästa på planen som jag hade märkt under spelet. 

Jag började nervöst pilla på min mobil och dra i min tröjärm. Tänk om hon såg mig, vi skulle ju träffas på Onsdag, det skulle bli hur akward som helst om hon sätt mig. Det hade hon nog inte, hon var koncentrerad på spelet och bollen varför skulle hon se mig? 


 

5 kapitlet, vad tycker ni än då länge?

Fråga: Vilket är erat favoritprogram? 

 

 

 


Postat av: Anonym

Ah känner på mig att det kmr bli en grym novell :)
Teen wolf :)

2013-12-03 @ 23:10:01
Postat av: Vicky

eran novell kommer bli så skuujkt grym asså ni är för duktiga❤️

2013-12-04 @ 21:25:37
Postat av: Anonym

eran novell kommer bli så skuujkt grym asså ni är för duktiga❤️

2013-12-04 @ 21:25:52
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: