✔ Learn Me To Forgive

Chapter 3 - You Can sleep with me

 
 

30 Maj 2013 

Justins Perspektiv: 

 

Jag slängde mig i sängen och pustade ut, jag tog sedan upp min mobil och gick in på mitt Instagram feed. Jag skrollade och bilden på Destiny och hennes kompis kom upp. Det störde mig att han kysste henne på kinden, hon var vacker och jag ville att hon skulle bli min. Bilden försvann och skärmen lystes upp av att Scooter ringde mig. 

” Ja? ” sa jag 

” Justin, var är du? Du skulle vara här nere för 30 minuter sedan ” 

” Jag kommer ” suckade jag och klickade bort honom. Bilden på Destiny kom upp igen och jag suckade ännu en gång, jag måste träffa henne igen. Jag reste mig upp och skyndade mig ut och drog på mig skorna och gick ut från hotellrummet och sedan ner för trappan och ner till Scooter som stod otåligt och väntade på mig. Ibland var han jobbig men jag älskade honom i alla fall, han var som min pappa under turnéerna när inte min riktiga pappa kunde vara där. 

" Justin, Stratford spelar här i stan i helgen, vi kan gå och titta, Chaz och Ryan spelar väll? " frågade Scooter och jag nickade och såg att min mobil plingade till, det var ett svar från Destiny, jag hade frågat om vi kunde träffas någon gång i veckan och hon hade sagt att hon inte hade någon träning på Onsdag efter 4. Jag skrev in ett svar att vi kunde träffas då och hon svarade snabbt med en glad smiley och en tummen upp.

 

1 Juni 2013

Destiny Perspektiv: 

 

Efter att jag och Sam kommit hem hade vi lagat mat, eller nej. Vi hade åkt ner till Tacobell och köpt mat.

Nu efter att vi ätit hade klockan bara blivit 11.30. Vi väntade på att Sams säng skulle komma, vi hade beställt den innan vi kom hit men den hade fortfarande inte kommit ännu. Vi satt i soffan, jag hade huvudet i Sams knä och han lekte med mitt hår igen. På tv:en visades ett tråkigt program om olika djur, ingen av mig och Sam brydde oss om programmet. 

 

Klockan hade blivit 11 på kvällen och Sams säng hade fortfarande inte kommit. 

” Ska vi gå och lägga oss? ” sa jag och satte mig upp i soffan. 

” Jag kan sova på soffan ” sa Sam men jag skakade på huvudet.

” Du kan sova med mig ” sa jag och kramade om honom. Han log och kramade mig tillbaka och lyfte sedan upp mig och bar iväg mig till mitt rum, det ända som fanns i mitt rum var en stor dubbelsäng. Jag hade tidigare bäddat den med ett ljusrosa lakan så att jag sedan bara skulle kunna gå och lägga sig. Jag hade också redan tagit på mig en t-shirt. T-shirten var tillräckligt kort för att man skulle se mina trosor, men vad hade jag att dölja? Sam och jag hade känt varandra hela livet, det var inget han inte hade sätt. 

Jag drog upp täcket och kröp ner under det. Sam drog av sig sina byxor och tröjan och rotade sedan fram ett par blå randiga pyjamas byxor som han drog på sig och sedan kröp han ner bredvid mig. Hans armar slingrades försiktigt runt min midja och han la huvudet i mitt hår. Jag log för mig själv, jag älskade Sam. Han var den bästa vännen man kunde få. Sams andetag blev lugnare och han flyttade sig så hans ansikte var mot min nacke. Eftersom jag helt plötsligt inte var trött längre så tog jag upp mobilen och klickade in på sms ikonen det stod en vit etta på den och jag kollade vem de var ifrån. Justin. Han hade skrivit med mig tidigare och kollat om vi kunde träffas någon dag. Han var speciell. Vi skulle förmodligen ses på onsdag tror jag de var jag var ledig. Det var ungefär 5 dagar kvar. I morgon hade vi vår första match, jag var enormt nervös. Jag kom på att jag inte pratat med mamma mer en att jag skrivit att vi landat. Så jag bestämde mig för att skriva nått till henne.

” Hej, kom på att jag inte hört av mig, men de har vart fult upp. Läggenheten är sjukt fin och klassen är sjukt bra. Vi har första matchen i morgon. Älskar dig, godnatt. ” Klockan var runt nio på morgonen där. Jag saknade de redan. Jag saknade mammas tjat. Pappas gnäll. Min brors bråk. Jag klickade in på Snapchat för att skicka en bild och knäppte en bild på mig och man såg Sam huvud i kanten. Jag klickade i några och skickade den. 


 

1 December, denna kom lite för sent men kapitlerna kommer komma upp klockan 7 varje dag fram till 24.

FÖLJ: @jasmineolofsson och @alabamaaa på Instagram!  

 


Postat av: Emma

Ihh då har man något bra att vakna till :D

2013-12-01 @ 19:45:39
Postat av: Vicky

ÅHH va bra älskar redan eran novell och jag gillar verkligen erat system med ett kapitel varje dag❤️❤️❤️

2013-12-02 @ 23:18:07
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: