✔ Learn Me To Forgive

Chapter 27 - Kiss

Destinys Perspektiv:

Klockan ringde för tredje gången och jag halade mig sakta upp ur sängen, klockan var kvart över 6 vilket betydde att jag skulle möta upp Justin om en halvtimme och sedan vara vid tjejernas samling om 45 minuter. För att bli lite piggare tog jag en snabb dusch och satte sedan på mig ett par mjukisbyxor och en munktröja med vårt lags logga på. Jag åt en snabb frukost och hade sedan en kvart kvar tills jag skulle möta Justin, min väska hade jag packat igår för att spara tid. Jag tog upp min dator och gick in på Twitter, jag hade sjukt många nya notiser. Jag tryckte in där och såg att jag hade fått flera tusen nya följare och sedan var det massor med Beliebers som skirvit en massa, vissa bra saker och vissa dåliga. Men jag försökte att koppla bort de dåliga. De senaste veckorna hade jag knppt Tweetat nått alls, innan brukade jag Tweeta runt 50 gånger per dag. Ett högt tutande hördes utifrån och jag förstod att de var Justin, jag lovar att säker hälften av de som bor här hade vaknat av att han tutat. Jag tog väskan över axeln hoppade i skorna och sprang ner. Justin log mot mig när han såg mig och jag hoppade snabbt in i bilen.

“ Ska vi till IP eller drar vi direkt “ frågade Justin och jag pekade utåt inte för de förklarade så mycket.

“ Till ip “ sa jag och han började skratta.

“ Mot ip! “ sa han och jag skrattade medan han började köra ut på vägen.


Justins Perspektiv:


Jag hade kört hem Destiny men hon hade tvingat mig att följa med in och umgås lite.

Jag hade tveksamt tackat ja eftersom jag inte visste hur Sam reagerat på att vi hade blivit tillsammans om ens Destiny hade berättat det? Vi var på väg upp till deras lägenhet. Jag tog tag i Destinys hand och hon vände sig förvånat om.

“ Vad är det Justin? “ sa hon och la armarna runt mina axlar hon la huvudet på sned och tittade oroligt på mig. Hon var så jävla söt när hon gjorde det, jag smälte.

“ Handlar det om Sam? “ sa hon och jag nickade och la händerna under hennes rumpa och lyfte upp henne.
“ Justin var lugn jag har pratat med Sam och han säger att det är helt okej “

“ Jo men det känns som han gillar dig “ sa jag och Destiny sänkte blicken mot mitt bröst.

“ Ehm, han gör det. Men jag har pratat med honom Justin det är lugnt, han sa att han var glad för min skull “

sa Destiny och pussade mig sedan på kinden.

“ Ska vi gå upp nu? “ sa hon och jag nickade och släppte ner henne på golvet igen.

Vi fortsatte upp och hon öppnade dörren och släppte in mig

“ Hej “ skrek hon högt och slängde sina skor ut på golvet, tog av sig sin munktröja och kastade på en pall i deras hall och gick in. Medan jag gjorde motsattsen. Ställde fint mina skor vid dörren och hängde upp min jacka. Sam kom ut från sitt rum.
Han gav Destiny en snabb kram. Jag bet mig i läppen för att inte göra nån sur min.

“ Hur gick det “ frågade han och Destiny berättade att de vunnit med 7-3 och hon gjorde 4 mål. Sam kom sedan fram mot mig och log
“ Hej “ sa han och jag svarade Desamma och vi gjorde ett handslag. Jag kunde se hur Destiny stod och log.
“ Jag går och duschar hitta på vad du vill så länge “ sa jag och smet snabbt iväg till badrummet.

Jag hoppades med allt att dem skulle hålla sams, prata om någon fotbollsmatch eller om Justins karriär bara dem höll sams kunde dem prata om vad som helst mellan himmel och jord.

 

När jag duschat klart klev jag ur duschen och gick in i mitt rum, jag drog på mig underkläder och ett linne och ett par shorts. Jag sprutade sedan på mig en parfym och gick ut till vardagsrummet där jag hittade killarna. Jag pustade genast ut när jag såg dem. Dem satt framför tv:n med varsin tv-spels kontroll och var helt inne i spelet. Jag log och gick till köket, dem märkte inte ens att jag kommit så jag tog lungt fram en kartong med Pizza som jag la in i ugnen. För att inte störa dem satte jag mig på köksbänken och kolla Twitter och Instagram. Dem sa några få ord till varandra annars var dem bara tysta och spelade.

Jag tog ut pizzan och började skära ut bitar och tog sedan fram tallrikar, glas och en flaska med läsk.

Jag ställde det på vardagsrumms bordet och gick sedan fram till dem. Jag la händerna på deras huvuden och dem tittade genast upp.

“ Är du redan klar? “ sa Sam och jag skrattade.

“ Jag har fixat mat medan ni har varit så inne i spelet ”  sa jag och pekade på brodet bakom.
“ Tack “ sa de i munnen på varandra och tog en varsin bit och vände sig till spelet. Jahapp, vad ska jag hitta på nu då. De två sitter som två statyer och spelar. Inte så mycket till sällskap.

“ Du Des killarna och Jenn och Andrea kommer vid 5 “  mumlade Sam. Jag nickade. Eller vänta jag tog upp min mobil, den var halv fem.
“ Sam de är en halvtimme tills de kommer “ sa jag högt. Han kollade chockat upp på mig.

“ Klockan var ju nyss 2, jag skulle fixa mat till oss “ Sa han och reste sig upp.
“ Jag springer bort och köper pizzor eller nått “ Sa han i panik och tog på sig sina skor och började springa ut. Jag vände mig om och kollade på Justin

“ Bara vi kvar nu, du stannar väll ändå? “ frågade jag och han nickade och hoppade upp bredvid mig i soffan. Han lutade sig mot mig och flyttade bort en hårslinga från mitt ansikte och mötte sedan mina läppar.

Jag kysste honom mjukt och hans tunga sökte sig sakta in i min mun och jag la mig sakta ner för att inte bryta sönder min rygg. Jag drog min hans längst hans rygg och tryckte hans huvud ännu närmare mitt, röster hördes utan för och dörren rycktes upp vilket fick Justin att flyga av mig och sätta sig i soffan själv, jag vände snabbt blicken mot dörren. Killarna, Andrea och Jenn kom in. Jenn och Andrea kom in först och jag såg på deras blickar att dem hade sätt vad som hänt.

Dem flinade mot mig och jag gömde ansiktet i mina händer. Dem tog av sig sina skor och gick sedan fram till Justin.

“ Hej, Andrea “ sa Andrea och kramade om Justin. Han kramade henne mjukt tillbaka och vände sig sedan till Jenn.

“ Hej, Jenn “ sa Jenn och hon fick också en kram av honom.

Killarna kom sedan fram och som vanligt gjorde dem något hanslag med varnadra. Jag förstod mig inte på dem, det var första gången dem träffades och dem visste exakt vilket handslag dem skulle göra med varandra. Killarna började prata med varandra och jag såg att dem alla hade det roligt.

Andrea och Jenn satte sig bredvid mig i soffan.

“ Andrea såg du nyss vad jag såg när vi kom in? “ sa Jenn och Andrea nickade hyserikst.

“ De kysstes “ sa Andrea högt och killarna vände sig om och kollade på oss.

Justin mötte min blick och jag log och satte ner ansiktet i mina händer för att gömma att jag rodnade.

“ Vilka? “ sa Ricky och kollade förvånat på oss.

“ Justin och Destiny “ sa Jenn och killarna kollade på Justin och sedan på mig. Andrea harklade sig och reste sig upp och drog med mig och Jenn in på mitt rum.
“ Haha sorry, det var inte meningen att säga högt “ Skrattade Andrea vilket gjorde att jag och Jenn som inte riktigt hade förstått varför hon drog oss hit brast ut i skratt. Ett gnisslade ljud hördes snart i lägenheten och Sams röst hördes, juste han hade inte varit här nyss.
Han kikade in huvudet i mitt rum och sa att pizzan var här vilket gjorde att vi flög ut till vardagsrummet. Vi kan säga så här vi alla var galna i mat.

Så nu kommer det normal långa kapitel igen. Dock kommer de inte komma ut lika ofta som ni nog märkt. Men vi hoppas iallfall att ni uppskattade att vi la upp ett kapitel varje dag till julafton, för vi har lagt ner massor med tid för att få upp ett varje dag. Men kul var det. 
Fråga: Har ni något nyårslöfte, vad? 
 

Postat av: Anonym

Att bli nöjd med mig själv

2013-12-29 @ 21:33:14
Postat av: Vicky

HOLY MACARONY VAD NI ÄR DUKTIGA SUPER BRA!
Nope har inte bestämt än:)

2013-12-30 @ 02:35:52
Postat av: Rebecca

Jätte bra.
Svar på frågan: mitt är att inte festa lika mycket som nu ska börja ta skolan mer seriöst eftersom jag går andra året på gymnasiet! :)

2013-12-30 @ 03:03:25
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: