✔ Learn Me To Forgive

Chapter 26 - Bowling Night

 

 

Destinys Perspektiv:


Efter nästan två timmars samtal med mamma var jag helt slut. Klockan var elva och de förvånade mig att hon var vaken redan klockan var väll runt åtta där. Jag gick in i badrummet för att ta en dusch innan men ändrade mig och gick bort till mitt och Sams gemensamma där de fanns ett bubbelbadkar. Jag skruvade på kranen och vattnet började rinna ner, jag tog bort de smink jag hade och satte upp mitt hår i en knut på huvudet så de inte skulle bli blött, hällde i tvål i vattnet så de bildades ett stort rosa lödder i och hoppade sedan i. Samtidigt som jag njöt av massagen som bakaret gav ifrån sig kollalde jag runt på Instagram och tryckte sedan upp kameran och vek upp mina ben så de stack upp ovanför vattenytan och skummet var runt om. jag tog ett kort och redigerade det snabbt innan jag postade det och likes ramlade in.


“ Destiny “ Någon ropade. Jag öppnade min ögon och kollade på mobilen var klockan var. Halv 1 holy shit.

Sam slog upp dörren.

“ Vaknade du nu? “ frågade han och jag nickade.

“ Killarna och Andrea och Jenn ska och bowla idag hänger du på ? “  Jag nickade ingen och han vände för att gå ut när jag hejdade honom.

“ Sam kom. “ jag pekade på min säng och han vände och satte sig vid mina fötter.

“ Hur skulle du reagera om jag och Justin blev tillsammans? “ Han log fundersamt mot mig.

“ Självklart skulle jag bli avundsjuk eftersom jag gillar dig. Men du måste ju ha en egen vilja och vara med vem du vill. Även fast jag skulle bli lite avundsjuk så skulle jag bli galet glad för din skull, Men vad vill du komma med detta? “ Detta var typ de bästa jag kunde höra just nu.

“ Asså vi blev tillsammans igår “ Han log smått och böjde sig fram och kramade om mig.

“ Grattis “ viskade han i mitt öra och jag log större en vanligt. Han började sedan gå med korta steg mot dörren.

“ Var klar om en kvart “ sa han och stängde dörren. Jag flög upp ur sängen och rusade bort till min garderob och krockade in i väggen, lyckat. Jag öppnade upp spegeldörren och tog ut en rosa bandå  top med ett par matchande shorts och ett genoskinligt linne.


Sam knackade på för tredje gången och jag skyndade mig ut och drog på mig mina skor. Vi gick ner till vår bil, Sam hade tänkt att ta hissen men jag hade snabbt dragit med honom bort från hissen, det vara bara onödigt när det gick snabbare att gå och man fick motion av det.

Sam hade suckat och jag bara skrattat. Vi hade sedan kört till bowlinghallen och mött upp dem andra där.

Nu satt jag på en av stolarna bakom bowlingbanorna, Andrea och Jenn satt bredvid mig.

“ Jag måste berätta en sak för er “ sa jag och ställde mig upp. Jag började dra med dom till toaletten.

“ Vart ska ni? “ ropade Jc och jag vinkade lite smått.

“ Bara på toa “ ropade jag och han nickade och fortsatte prata med dem andra.

 

Jag stängde dörren efter oss på toan och dem båda kollade nyfiket på mig.

“ Vad vill du säga? “ sa Jenn och jag pustade ut.

“ Asså, jag måste säga detta men ni behöver inte berätta det för killarna “

Dem nickade.

“ Jag och Justin är tillsammans “ sa jag.

Dem båda hoppade på mig och kramade mig.

“ Grattis eller något “ sa Andrea och jag log.

Efter en stunds kramande gick vi tillbaka. Jag tyckte inte killarna behövde veta något än, dem skulle få veta det med tiden. Men jag ville inte blanda in dem med Justin så att dem blev vänner. Dom skulle bara få det jobbigare än vad dem redan hade med fans och så vidare.


Vi hade spelat klart och det slutade med att Ricky vann. Vi tog ett foto av oss alla men eftersom Sam valde att ta fotot så blev han inte med. Jag och Sam tog våran egen bil hem, båda var trötta efter den långa med roliga kvällen.


Jag drog av mig mitt linne, shorts och drog sedan på mig en grå t-shirt som var alldeles för stor för mig. Jag kröp sedan ner i min säng bredvid Sam, det hade blivit något med att vi sov med varnadra.

Det var mysigt. Jag låste upp min mobil och gick in på Candy Crush, jag startade banan jag var och började dra godiasarna för att vinna nivån.

“ Vad ska du göra imorgon? “ sa Sam och jag ryckte på axlarna.

“ Vara med dig  kanske “ sa jag och la bort mobilen och la armarna om honom.

 

Postat av: Anonym

God jul :)

2013-12-24 @ 23:16:39
Postat av: Vicky

Guuuud va bra!, blir helt kär i deras vänskap!:)

2013-12-27 @ 01:29:02
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: