✔ Learn Me To Forgive

Chapter 24 - Prom

 

Destinys Perspektiv:


Jag vart precis klar och betlade och jag och Sam drog sedan hem för att byta om. Jag hoppade i klänningen som satt perfekt på min kropp. Jag la till några silvriga armband och satte på mig ett par skor, de hade världens klack och jag fattade inte att jag kunde gå så bra som jag kunde i de. Jag var inte direkt en klänning och klackskors tjej, jag trivdes bäst i sneakers. Men jag såg faktiskt helt okej ut om jag får ersänna. Jag tog en bild i min helkropps spegel och fixade några bra effekter och la upp på Instagram.

Sam hade tagit på sig sin skjorta, kavaj och byxor till. Han såg faktiJaskt bra ut.

“ Sam du ser riktigt stilig ut “ sa jag och Sam höjde på ögonbrynen.

“ Det vet jag redan “ sa han egoistiskt och jag flinade och skakade på huvudet.


Vi började gå mot skolbalen eftersom båda tyckte det var onödigt att hyra en limousin om skolan låg precis bakom vårat hus. På vägen möte vi upp Andrea och Kian. Andrea hade en grön klänning som slutade innan knäna vilket min också gjorde.


När vi kom in i skolan var det mörk belysining och folk stod mitt på dansgolvet med drinkar i händerna. Jag kände igen många killar från vårt lag. Rektorn stod på scenen och pratade med några lärare, dem skulle säkert hålla tal snart om hur skolåret vart, ganska onödigt för mig och Sam eftersom vi precis börjat.

Sam höll min hand och Kian höll Andreas. De skulle dela ut pris till elever. Årets kämpe, årets utvekling, årets glada, årets posetiva och något mer. De skulle vara en tjej och en kille som fick varje pris och man fick en träningtröja där de stod priset man fick på och sen ett presentkort på någon sportbutik. Sam böjde sig ner och bjöd ut mig och jag tog hans hand och började sedan dansa med honom.


“ Nu ska vi dela ut de årliga prisen som vi alltid delar ut som de flesta inte varit med om än “ Sa rektorn.

“ Okej första priset är årets skolkämpe och det går Edit Stone “

Hon fick komma upp till scenen och ta emot ett diplom och sedan ett kuvert med 1000 kronor i. Dom fortsatte att dela ut prisen men jag var ganska ointresserad.

“ Nästa priset är årets matchkämpe och det går till Destiny Brooks som vi tycker ha kämpat bra för att vara i ett killlag “ Sam puttade till mig och jag ryckte till.

“ Du vann “ sa han och puttade iväg mig till scenen. Jag klev upp och alla apploderade. En lärare gav mig ett kuvert och tröjan, jag fick en svart med rosa text. De tog ett kort på alla tio prisdeltagare och alla fortsatte att dansa.


Jag och Sam klev in genom dörren. Jag slängde iväg skorna som jag valt att inte gå i för de gjorde alldeles för ont men Sam hade bärt mig. Jag gick in i badrummet sminkade av mig och drog sedan av mig min klänning. Jag slängde mig sedan direkt i sängen. Jag kände hur sidan bredvid sjönk ner och djupa andetag.

Det tog inte lång stund innan jag somnade.

Dagen där på vaknade jag av att klockan ringde på min mobil.

Klockan visade 9 på morgonen, det var avsluting idag och den började klockan 10.

“ Sam vakna “ sa jag och ruskade honom.  Jag hade ingen anning hur jag skulle hinna på en timme men de får vi se. Jag antog att Sam också skulle ducha så jag skyndade mig in före.

Samtidigt som jag fönade mitt hår försökte jag sminka mig för att tjäna tid. Sam var redan klar och satt och tittade på mig.

“ Sam kan du hjälpa mig? “ frågade jag och han kom mot mig och jag räckte han hårfönen.

Han började föna håret medan han drog händerna igenom det.

“ Man kan nästan tro att du är hårfrisör “ sa jag och Sam skrattade.

När han var klar gick vi och åt. Jag tog fram en macka som jag sedan bredde och började äta på. Jag satte mig på köksbänken och kollade Twitter, jag svarade några som tweetat mig.

När jag ätit upp gick jag till mitt rum, Jag rufsade till mitt hår och satte på mig ett vitt linne och ett par höga jeans shorts. Klar.
“ Des ska vi åka? “ ropade Sam från hallen och jag tog en sista titt i spegeln innan jag gick ut till han coh satte på mig mina skor.


Vi hade gått bort till avlutningen som var på fotbollsplanen. Den var sjukt lång tråkig. Vi fick betyg lärarna och räktorn pratade. inget roligare en så, eller jo de spelade en fotbollsmatch alla lärare. Alla elever hade fått dela in lärarna i två lag. Ingen av mig och Sam vågade öppna våra betyg för ingen av oss hade en bra känsla.

Fråga: Har ni snö där ni bor? 
Svar: Inte vi, ser mest ut som vår här :(

Postat av: Emma

Vi har ingen snö alls :( solen skiner här :/

2013-12-22 @ 19:18:23
Postat av: Emma

Vi har ingen snö alls :( solen skiner här :/

2013-12-22 @ 19:18:24
Postat av: Vicky

Sjuukt braa, nope ingen snö hos oss;)

2013-12-23 @ 00:27:14
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: