✔ Learn Me To Forgive

Chapter 17 - Its a secret.

 

Justins Perspektiv: 

 

Jag ångrade inte en sekund att jag kysst henne, hennes läppar passade perfekt i mina. 

” Justin sluta dagdröm nu ” klagade Scooter. 

” Tillbaka till omvärlden ” sa Scooter och jag himlade med ögonen men gjorde ändå som han sa. 

Jag släppte Destiny för några minuter men var snart tillbaka i mitt dagdrömmande.” Justin, kom igen, vad är de som distraherar dig? ” Sa Scooter och tittade bestämt på mig

” Du har inte varit alls närvarande de senaste veckorna ” Fortsatte han.

” Ehm ” vad skulle jag svara. Jag tittade mig runt i rummet. Som att svaret på vad jag skulle säga fanns där. ” Du har träffat en tjej? ” frågade han och tittade på mig, okej han kände mig för bra. Jag nickade och han skrattade. 

” Jag visste det, Vem är det? ” frågade han och jag skrattade. 

” Destiny Brooks, du vet tjejen som spelade på matchen vi tittade på ” Han nickade.

” Det var därför du blev förbannad när Chaz slog henne ” Jag nickade. 

” Aja lycka till Bieber ” sa han och vi gjorde vårt handslag. 

 

Destiny´s Perspektiv:

 

Jag, Andrea och Jenn hade åkt hem till deras läggenhet de hade tillsammans. Vi ville spendera en stund utan de och jag var sjukt glad att Jenn föreslagit de så jag slapp Sam. Hans beteende gick mig på nerverna och jag kunde inte förstå vad han hade emot Justin. Han hade aldrig haft något emot Justin tills jag började umgås med honom. 

” Kan inte vi göra en video ” Jag skrattade, detta var så typiskt youtuber. Så fort man inte hade något att göra så gjorde man en video och ville egentligen göra de hela tiden.

” Visst ” skrattade jag.  

” Eller vänta, Destiny kan inte du göra en youtube kanal, eller att vi gör en tillsammans? ” sa Andrea och Jenn nickade. 

” Jag suger på att göra videos så de skulle nog inte gå så bra ”

” Joho du, kollade på Sams dator och kollade på videorna ni gjort tillsammans du är fan bättre en han ” Jag skrattade

” Sluta överdriva. jag har ändå ingen kamera jag glömde min hemma ” Sa jag och de kollade konstigt på den

” Hämta den då ” Jag brast ut i skratt.

” I Sverige alltså ” När jag sa de började de också skratta. 

Min mobil plingade till och jag drog upp den och såg att det stod att jag hade ett paket och hämta.

” Vänta, vi gör en video till er, jag har grymmaste idén om ni bara hjälper mig till den här adressen ” Sa jag och visade upp sms:et där adressen stod. De kollade mystiskt på mig och började sedan gå mot hallen. 

 

Jag gick in i butiken medan Andrea och Jenn satt i bilen utanför och väntade. 

” Hej jag ska hämta ett paket ” Sa jag till gubben i kassan som nickade.

Jag visade upp sms:et och mitt leg och han gav mig paketet. De var väldigt stort. För att bara innehålla godis. Jag gick bort till bilen och hoppade in och placerade paketet på sätet bredvid.

” Vad är det för något ” frågade de i kör och jag log mystiskt.

” Hemligt ” 

 

Jag klippte upp tejpen på paketet och Andrea och Jenn satt som två barn på julafton i soffan och väntade på att jag skulle öppna. Sakta öppnade jag det och fann allt ton av godis, men också min kamera, wut, mamma måste ha märkt att jag glömt den. 

” Oj, mamma skickade med min kamera ” sa jag chockat och de log

” Då kan du börja göra videos ” Sedan hällde jag ut de andra. i soffan.

Jag tog upp min mobil och ringde Jc, jag kände inte för att ringa Sam när han var så sur, och jag hade ändå fått Jc:s nummer. 

” Ah? ” sa Jc när han svarade. 

” Hej ” 

” Hej Destiny ”  sa han glatt. 

” Ehm, du vet det där men det svenska godiset och att göra en video? ”

” Ah? ” sa han igen. 

” Mamma har skickat godiset, och vi är hemma hos Jenn och Andrea kan inte ta med killarna och komma? ” 

” Jo visst! sa han och jag log. 

” Ehm och jo, kan du försöka fråga varför Sam verkar vara sur på mig, jag skulle gärna vilja veta ” sa jag. 

” Jo, det kan jag. Men vi ses snart! ” sa han och la på. 

 

En kvart senare rycktes dörren upp av Kian och alla stormade in, till och med Sam han skrattade och verkade vara mycket gladare än förut. Jag hoppades Jc pratat med honom.


Postat av: Anonym

Meer

2013-12-15 @ 20:31:24
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-12-16 @ 20:52:07
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: