✔ Learn Me To Forgive

Chapter 13 - Time with Sam

 

 

  

Destinys Perspektiv: 

” Andrea, Jenn och Killarna undrar om vi vill hänga med dem i kväll? ” 

” Men vi skulle ju göra något? ” sa jag och rörde runt i tallriken med flingor och mjölk. 

” Men vi kan väll göra något först och sedan åka till dem? ” sa Sam och jag sken upp. 

” Bra då hinner vi med båda! ” 

Sam nickade och skrattade. 

” Men vad ska vi göra då? ” sa han. 

” Vi kan väll shoppa och sedan äta på någon resturang? ” sa Sam och jag nickade.

 

” Är du klar? ” ropade jag och Sam skyndade sig ut från sitt rum. 

Han drog på sig sina skor och jag drog med han ut på gatan, vi började gå längst gatan för att komma ner till ett stort köpcentrum som låg i närheten. 

När vi var framme var klockan runt 5 på eftermiddagen och det var verkligen super varmt ute. Jag hade haft en jacka på armen men jag tryckte genast ner den i min väska eftersom jag skulle svettats ihjäl efter bara några minuter. Sam tog plötsligt tag i min hand och jag tittade förvånat upp på honom. Han ryckte bara på axlarna och log. 

” Vart ska vi börja? ” sa Sam och jag pekade mot Victorias Secret och Sam himlade med ögonen. 

” Erkänn att du tycker det är ganska roligt där inne ” sa jag och Sam skrattade. 

” Lite kanske.. ” mumlade han och jag började gapskratta. Jag drog med han bort till underkläderna och han stod med blicken och sökte runt i butiken. jag boxade han på axeln och han skrattade. Jag hade ingen lust att köpa några underkläder idag så jag kollade runt och hittade ett par jätte fina mjukisbyxor. De var ljus rosa med texten PINK på rumpan jag småsprang fram till de och letade upp ett par i min storlek, jag var för lat för att priva så jag chansade på att de skulle passa. Snabbt betalde jag och tjejen i kassan gav min min påse. Sam drog sedan in mig på några butiker han ville in på.

” Des kan vi gå in där jag måste köpa nya hjul till min pennyboard ” Frågade han och pekade på en butik jag nickade. Själv hade jag faktiskt velat ha en länge då Sam alltid åkte runt på sin och de såg sjukt kul ut.

” Om du lovar att lära mig åka om jag köper en ” Han log stort och nickade. Sam höll upp dörren åt mig och jag klev in. De hängde olika modeller och färger överallt. 

” Du kan beställa en på datorn om du inte hittar någon du gillar annars ”  Sa Sam och jag nickade. Jag sökte med blicken längst väggen och såg en jag gillade de var en med leopardmönster. 

” Sam jag vill ha den med rosa hjul ” sa jag och pekade upp på den. Han nicakde och gick iväg och pratade med killen i kassan. Killen och Sam kom fram och han tog ner den. Den var leopard färgad och hade rosa hjul. 

Killen gav den till mig och Sam drog sedan med mig fram till en vägg med hjul i alla möjliga olika färger. 

Det fanns allt från röd till grön till fler färgade och mönstrade. Sams ögon sökte över den färgglada väggen. 

” Vad tycker du om dem? ” sa han och visade ett par blå, jag nickade uppmuntrande. 

Jag tänkte inte lägga mig i så mycket eftersom jag inte kunde så mycket om Pennyboards och vilka färger som var inne och ute. 

 

När vi hade betalat gick vi vidare till en resturang som låg inne i köpcentrumet. 

Det var en ljus och modern resturang, mest inrett i svart och vitt. 

Vi gick och satte vid ett bord för två, så vi satt mitt emot varandra. 

Efter bara några sekunder kom det fram en servitris med två menyer i händerna. 

” Vinka lite när ni bestämt ” sa hon och slängde av en charmigt leende. 

” Vad ska du ha? ” sa Sam och jag sökte efter något gott att äta. 

” Jag tror jag tar det där ” sa jag och pekade med handen på menyn. 

Det var Kyckling spett med tzatziki och stekt potatis.

Sam tog något annat med kött och vi båda valde att ta varsin Coca Cola till. 

Sam viftade hit servitrisen och vi beställde det vi skulle ha. I ungefär tio minuter satt vi båda med våra mobiler upptryckta i ansiktet och smsade men Jenn Andrea och killarna

” Varsegoda ” sa en servetris och la ner våra tallrikar på bordet. Sam tog upp sin vlogg kamera som han filmat med lite då och då under hela dagen. Han sa några ord och filmade sedan mig. Jag skrattade och satte för handen för kameran och hög in på maten.


Postat av: Anonym

Meeeer

2013-12-11 @ 20:12:49
Postat av: Emelie

bra men kan ni inte skriva mer om Justin och deztiny ? eller i alla fall justins perspektiv :)

Svar: De kommer :)
Justinbdrew

2013-12-11 @ 23:16:36
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Vicky

Åhh va bra älskar deras relation och hur ni skriver den aldeles för bra:))

2013-12-12 @ 16:36:59
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: