✔ Learn Me To Forgive

Chapter 10 - A goodbye hug?

 
 

Justins Perspektiv: 

 

Jag fixade till mina ljusblåa t-shirt och drog handen genom mitt ljusbruna hår. Jag tryckte sedan på ringklockan och efter ett tag hörde steg inne från. Destiny öppnade dörren och ett brett leende prydde hennes läppar. Hennes hår var lockat och rufsigt, fast på ett snyggt sätt. Hon hade sedan på sig ett genomskinligt svart linne, man kunde se igenom det men jag vände genast blicken upp till hennes ansikte. 

” Hej ” sa han och kramade om mig, jag kramade mjukt tillbaka. Hon öppnade dörren och lät mig kliva in. Det var en luftig lägenhet med fönster som gjorde att allt blev mycket ljusare. Jag tog av mig mina vita Supras och hängde upp min munkjacka som jag haft med mig ifall det skulle bli kallt på kvällen. 

Destiny gick sedan in till köket som var rakt fram, hon öppnade kylskåpet och drog fram lite olika matsaker. 

” Ledsen jag har inte hunnit göra något, jag kom precis från skolan ” sa hon och gav mig en ledsen blick. 

” Det gör inget, det är roligt att laga mat. Vi kan göra det tillsammans ” sa jag och gick fram till henne. 

Hon gav mig en skärbräda och sedan alla grönsaker, gurka, tomat, paprika och sallad. 

Hon tog sedan fram potatis som hon började skära. 

Det blev tyst, det ända som hördes var när kniven träffade skärbrädan. 

Destiny vände sig mot mig. 

” Vi lär känna varandra, okej? ” sa hon och jag log och nickade. 

” Okej jag börjar, Gillar du att vara känd? ” sa hon och jag log och tittade ner på grönsakerna. 

” Ja det är roligt att så många tycker om det man gör, men ibland blir det bara för mycket hat, och man har även inget privatliv, alla vet plötsligt när man är kär och när man har gjort slut ” sa jag och Destiny log och nickade. 

” Okej, min fråga till dig, bor du själv här? ” sa jag och hon skakade på huvudet medan hon hällde upp potatisarna på en plåt som hon satte in i ugnen. 

” Nej, jag bor här med Sam ” sa hon och jag nickade.

” Var är han då? ” sa jag och Destiny skrattade. 

” Jag skickade iväg honom till några kompisar ” sa hon och hennes fina skratta klingade i luften. 

Vi fortsatte att fråga varandra saker medan vi gjorde maten.

 

Hon ställde ner en tallrik framför mig och hämtade sedan sin egen som hon ställde vid sin plats.

På tallriken var det potatis, kött och massor med grönsaker. 

Hon satte sig ned och vi började genast äta, maten var super god. 

” Du vet han som slog dig i ansiktet på fotbollen? ” sa jag och Destiny tittade upp och mötte min blick. 

” Ja? ” sa hon. 

” Jag ville bara säga att det är min kompis, han är en idiot ibland ” sa jag. 

” Det gjorde ändå inte ont, han var ju svag ” sa hon och vi båda började gapskratta. 

” Han är faktiskt ganska svag ” sa jag när vi slutat skratta. 

” Svagare än mig ” sa jag och höll upp min arm och spände den. Destiny skrattade och himlade med ögonen. Jävlar vad fin hon var, hon måste bli min. 

 

Destinys Perspektiv: 

 

Kvällen blev precis som jag planerat, nästan inga pinsamma tystnader. Justin och jag hade haft väldigt roligt tillsammans och han var även väldigt charmig. Vi hade plockat undan efter maten och hade sedan suttit vid balkongen och lärt känna varandra. 

” Jag tror att jag ska åka hem, men vi kan väll ses snart igen? ” sa Justin och jag nickade. 

” Självklart ” sa jag och vi började gå mot dörren. Han böjde sig ner efter sina skor och drog på sig dem. Han tog sedan sin jacka som han haft med sig och drog på sig. 

” Vi ses då! ” sa jag och log. 

” Får man ingen hejdå kram? ” sa Justin och la huvudet på sne och log charmigt. 

” Jo, det kan du få ” sa jag och skrattade. Jag kramade mjukt om honom och pussade honom sedan på kinden. Jag rodnade och ångrade genast det jag gjort, men Justin skrattade bara och log. 

Dörren öppnades och Sam klev in, hans ansikte ändrades genast från normal till förvånad, det var väll inte varje dag man träffade Justin Bieber i sin hall när man klev in genom dörren. 

” Åh hej ” sa Sam tyst. 

” Hej Sam var det? ” sa Justin och Sam nickade. 

” Ja jag skulle precis gå så hej då ” sa Justin och vinkade lite innan han gick ut och stängde dörren. 

” Så hur har du haft det? ” sa jag och log mot Sam, han tittade på mig och svarade sedan bara

” Bra ” vad hände med honom, var han sur? hade det hänt något?

 


Postat av: Anonym

Meerr

2013-12-08 @ 21:42:40
Postat av: Emelie

jätte bra :))

2013-12-08 @ 22:04:59
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Vicky

ÅH VA BRA NI/DU ÄR SÅÅ BRA!!

2013-12-08 @ 23:22:30
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: