✔ I'm Right Here

Kapitel 36 - Trust Me I Love You

 

Justin´s Perspektiv/26 September

 

 Jag sträckte på kroppen och satte mig upp i sängen. Cass låg över mig och sov lugnt. Jag såg mig omkring i rummet efter min mobil som konstigt nog inte låg på samma ställe som jag lagt den på innan jag gick och la mig med Cass. Min blick stannade på golvet nedanför byrån, spegeln som vanligtvis brukade hänga ovanför trä byrån. Det låg glassplitter över hela golvet men det konstiga var att spegel sidan var riktad uppåt. Om en spegel föll ner skulle väll den hamna med spegel sidan neråt? Hade det varit någon här inne medan vi sov? Jag såg mig omkring i rummet igen och märkte nu också att dörren stod öppen, det hade varit någon här. Jag var tvär säker på att jag stängt dörren i grå kväll. Jag vände mig om mot Cassidy för att väcka henne men hejdade mig, hon var redan jätte rädd och detta skulle väll inte göra henne mindre rädd. Sakta sträckte jag mig efter min mobil för att skriva in ett meddelande till Beau. Då Cass låg typ halvt på mig och jag inte ville väcka henne

 

Till: Beau

- Kom till mitt rum nu.

 

Skrev jag in och skickade iväg. Några minuter senare kom en nyvaken Beau in genom den öppna dörren.

” Vad har hänt här ” frågade han och såg sig omkring i rummet

” Ja de var därför jag sa att du skulle komma, de måste varit någon här ” han nickade

” Hur fan kan spegeln ligga åt de hållet ” sa han och kliade sig i huvudet.

” Någon har haft ner den, den kan inte ha ramlat av sig själv ” sa jag och Beau nickade. 

Jag lyfte försiktigt upp Cass och la hennes huvud på kudden bredvid min och ställde mig upp. Beau och jag hjälptes åt att städ upp så tyst som möjligt för att inte väcka Cass. När vi var klara drog jag på mig ett par mjukis byxor och följde med Beau ner. 

” Vi berättar inget ” sa jag och Beau nickade. 

Alla satt redan vid köksbordet och pratade och åt, vi slog oss ner bredvid varandra och jag sträckte mig efter en macka som jag sedan bredde. Jai och Bonnie verkade ha frisknat till och satt också vid bordet. 

Det skrämde livet ur mig att det hade varit någon i vårt rum, eller vem vet vårt hus? 

Steg hördes och en yr vaken Cass kom in i köket, efter varje steg hon tog blev de rött på golvet

” Cass varför är de blod efter dig ” frågade Bonnie och Cass tittade förvånat upp på henne” Va? ” svarade hon 

” Vänd dig om och titta ” sa Adam sakta vände hon sig om och fick ut sig ett tyst

” Wtf ” innan hon lyfte på foten för att kolla vad de kom ifrån, samtidigt som hon lyfte den fick jag en lite syn av hennes fot, den var helt blodig. Hennes ögon spärrades upp och hon lyfte blicken mot oss andra, jag tittade snabbt på Beau med en skrämd min, vi båda visste att vi kanske hade glömt att soppa bort några glasbitar. Jag reste mig snabbt upp och gick fram till Cass och lyfte upp henne och började gå upp för trappan och mot badrummet. Jag hoppades att såret inte var så djupt, det skulle bli jobbigt. 

Jag satte ner henne på bänken i badrummet och öppnade skåpet som var bakom Cass och tog fram rengörings sprit och en tuss med bomull. 

” Det här kanske kommer göra ont ” mumlade jag medan jag hällde på lite av vätskan på bomullen. Jag kände mig skyldig för att ha skadat Cass, egentligen var det ju inte mitt fel men om jag och Beau städat upp lite bättre hade nog inte detta hänt. 

” Justin varför var spegeln borta? ” sa hon och mötte min blick. 

” Ehm, den gick sönder ” sa jag och ställde tillbaka vätskan på hyllan i skåpet. 

” Justin, jag vet att du ljuger ” sa hon och la huvudet på sned.

” Den var bara sönder när jag vaknade ” suckade jag och lyfte upp hennes fot så jag kunde rengöra såret och se till så det inte satt några glasbitar kvar. Cass svarade inte på det jag sagt utan bara satt där med en tom blick mot väggen. När jag var klar städade jag upp och ställde mig mellan hennes ben. Hennes blick låg fortfarande på väggen så jag tog tag i hennes haka och vred hennes huvud så hon mötte min blick. 

” Du behöver inte vara rädd, jag finns alltid här för dig ” sa jag och hon nickade och gav mig ett svagt leende. Jag kramade mjukt om henne medan jag tryckte mina läppar mot hennes kind och gav henne en blöt puss.

 " Babe hur kunde du inte känna att du hade en glasbit i foten " frågade jag henne och kysste hennes panna, hon fnittrade lite och svara sedan

" Var väll antigen för trött " Jag skrattade och lyfte sedan ner henne från bänken. Tillsammans gick vi ner och in i vardagsrummet där alla nu satt. Min blick söktes runt i rummet, vad jag letade efter visste jag inte jag kände bara på mig att de var något. Fundersamt gick jag bort till Cassidy där hon slagit sig ner på den sista platsen och lyfte upp henne så jag kunde sätta mig under henne. Hennes blick var fast på hennes mobil precis som alla andras i rummet. Nördar just nu ville jag bara bränna upp allas mobiler så dem kunde vara lite sociala.

" Så vad ska vi hitta på idag " frågade jag för att skapa ett ämne att prata om. Inget svar

" Hallå? " sa jag för att få deras uppmärksamhet. Beau tittade upp på mig

" Vi kan väll dra på någon fest eller något " svarade han och alla nickade. Ett högt plingade hördes ur Cass mobil och hon tryckte upp sms:et, hon tittade med rädda ögon på mig och jag rynkade ögonbrynen och sträckte mig för att se sms:et. 

 

: Från okänd 

- Ha så kul i kväll, se till att Justin inte gör något dumt  

 

Hon tryckte sig närmare mig. Vi hade bestämt att vi skulle på fest för 3 minuter sen och direkt får hon ett sms. Antagligen har de satt mikrofoner typ över allt på oss och i huset, stod utanför eller var på övervåningen och typ lyssna genom golvet för på vinden kan de ju inte vara för då skulle de inte hört oss. 

Dem andra verkade inte ha hört Cassidy mobil, jag la mina armar runt Cass och kramade mjukt om henne. 

Bonnies mobil började ringa högt och allas blickar drog till henne medan hon tryckte på grönlur och la telefonen mot örat. 

” Ja? ” svarade hon medan hon drog i en tråd som satt fast på hennes byxor. 

Jag satt tyst och lyssnade medan Bonnie pratade. 

” Okej, så när kommer ni?, Varför? Okej ” sa hon och la sedan på. 

” Vem var det? ” sa jag och la armarna runt Cassidys mage. 

Bonnies ögon fylldes sakta med tårar och hon skakade på huvudet, medan hon torkade med handen under sina ögon för att få bort tårarna. Jai som satt bredvid Bonnie kramade om henne och pussade sedan henne på kinden. 

” Det var Mikayla ” snyftade Bonnie. 

” Och hon sa att dem skulle flytta till Los Angeles eftersom att de tycker de känns som någon kollar på de och saker försvinner och går sönder hela tiden och när de är ute känns de som att de är förföljda ”  sa hon och Adam gav mig en du vet vad som händer blick. 

” När kommer dem? ” sa Jai. 

” I morgon på morgonen ” sa hon och lyfte blicken från hennes och Jais sammanflätade händer. 

 

 Cassidys Perspektiv/26 September 

 

” Vilken ska jag ha den här eller denna? ” sa jag och höll upp en klänning och en svart genomskinlig skjorta. 

” Skjortan ” sa Bonnie medan hon drog ett tunt streck eyeliner längst ögonlocket. 

Sms:en kändes skrämmande hur kunde dem veta att precis vad vi gör och säger?

Jag drog på mig skjortan och en kjol full med paljetter på, till det matchade jag ett rosa armband 

och sminkade mig lite lätt, drog plattången genom håret och drog på mig mina Jeffrey Campbell och la ner min mobil i bh:n och gick sedan ner med Bonnie till killarna som redan stod ute och väntade på taxin som kom samtidigt som vi kom ner till de. Vi alla hoppade in och de började köra mot festen. Vi hoppade ut ur bilen och började med snabba steg gå mot festen, vi gick in och musiken började direkt dunka mina öron jag drog väg med Bonnie till baren och beställde en varsin shot, jag hade bestämt att inte dricka så mycket för vem vet vad jag skulle göra. Jag och Bonnie började hoppa till musiken och jag slängde en blick på killarna som stod och hängde vid baren. Sedan riktade jag uppmärksamheten åt Bonnie och log stor mot henne denna kvällen skulle bli perfekt. Ett par armar slingrade sig runt min kropp och jag vände mitt huvud för att kolla vem de var, jag mötte de perfekta hassel bruna ögonen och han viskade tyst i mitt öra. 

” Jag lovar att inte göra något, jag älskar dig ” han placerade en kyss i min nacke och och försvann sedan iväg mot baren där killarna stod. Bonnie och jag fortsatte att dansa och sjunga med till låtarna som spelades ur högtalarna.

 

Timmarna gick och jag hade knappt druckit en droppe till, jag vill inte bli full. Jag ville ha läget under kontroll med Justin, sms:et kanske inte betydde något men det gjorde mig ändå rädd. Jag kom att tänka på att jag inte sett Justin på några timmar. Jag gick bort från dansgolvet och såg mig omkring, vid baren stod han inte och han var inte på dansgolvet. Jag fortsatte bort mot hörnen där alla soffor stod, det var fullt med folk som satt och pratade och skrattade med glas i händerna. 

Jag såg mig omkring och mitt hjärta stannade för några sekunder, jag satte handen för munnen och mina ögon blev tårfyllda. Jag skakade på huvudet och vände mig om för att springa bort, bort från allt och alla. 

Jag möttes av Beaus varma kropp, hans armar omfamnade mig och jag lutade huvudet mot hans bröstkorg och grät. Jag struntade i vad Justin gjorde, allt vi hade betydde inget för honom och att han sagt att han älskade mig och lovade att inte göra något fel. Jag märkte det knappast men Beau släppte mig och gick bort mot Justin och tjejen som hade sina läppar tryckta mot varandra. Musiken var hög så det var svårt att höra vad Beau sa, men han hade ett argt ansiktsuttryck och pekade med hela handen mot mig och drog sedan upp Justin på fötter och släpade med honom till mig. Justin försökte hålla sig på fötter så gott det gick bakom Beau. 

” Nu går vi hem ” sa han bestämt och drog med Justin ut från klubben. 

Luften var varm ute och vi började gå längst en bilväg för att komma hemåt. 

Mina tårar slutade aldrig rinna och jag hade svårt att inse vad Justin precis gjort. Jag drog av mig mina skor medan jag torkade med händerna under ögonen för att få bort alla tårar. Jag förstod inte, kunde inte fatta att Justin gjorde såhär, var jag inte tillräcklig?

 

Det var inte så långt hem så snart stod vi framför dörren, Beau låste upp och jag skyndade mig in. Det kändes som om någon stuckit en kniv i mitt hjärta. Beau hade fortfarande ett argt ansiktsuttryck, jag kramade om Beau och skyndade mig sedan upp på mitt och Justins rum, Justin skulle antagligen sova i soffan. Mina tårar hade fortfarande inte slutat och jag kände mig helt förkrossad. Jag gled ner längst väggen och begravde ansiktet i händerna, fler och fler tårar. Hur kunde han? Jag hörde hur dörren flög upp och jag ställde mig snabbt upp och möttes av en vinglande Justin. 

” Hey Baby ” sa han och gick mot mig. Jag tryckte mig skrämt mot väggen, vad kunde han göra?

” Justin gå och lägg dig ” sa jag med darrig röst. Han lyssnade inte utan bara tryckte sina läppar mot mina, jag vred äcklat på huvudet, känslan av att hans läppar hade varit mot en annans gjorde mig äcklad. Jag försökte trycka bort honom men hans styrka tryckte tillbaka mig medan jag grät våldsamt. 

” Sluta Justin ” snyftade jag och försökte ännu en gång trycka bort honom. Hans händer sökte sig till mina bh och han försökte knäppa upp den men misslyckades. Jag hade ingen chans i detta läge den ända som kunde hjälpa mig var Beau. 

” Beau! ” ropade jag men ingen kom. Dörren flög upp och Beau kom in hans ögon vidgades när han såg Justin upptryckt mot mig. Han skyndade sig fram och drog snabbt bort Justin.

” Justin, nu går du och lägger dig! ” röt han och 

” Cass din hora ”  mumlade Justin innan han gick mot sängen. 

” Cassidy.. ” mumlade Beau och lyfte upp mig i sin famn. Han gick ut från Justins rum och mot hans och Antonios. Han satte sig mjukt i hans säng och mötte sedan min blick, han sa inget utan kramade bara om mig Beau var den ända som förstod, han var den ända som hade sett. Efter några minuter släppte han mig och pussade mig mjukt på kinden, jag brydde mig inte om vad Justin skulle säga vi var inte längre ett par och han brydde sig ändå inte. 

” Godnatt ” sa Beau, han tog en filt och en kudde och la sig på golvet. 

Jag la mig ner och drog täcket om min kropp, det borde vara jobbigt för Beau att få ligga på golvet och lyssna på mina snyftningar, men jag kunde inte hjälpa det. 

” Beau? Du kan sova här uppe ” sa jag tyst. Beau skakade på huvudet.

” Det är ensamt ” snyftade jag och torkade mig under ögonen. Han svarade inte utan bara låg kvar, jag la mig ner igen och stängde ögonen. Sängen sjönk ner och jag kände två varma armar runt min kropp. Jag log ett svagt leende mellan alla tårar. Beau och jag hade inget, jag behövde bara tröst och han var den ända som brydde sig. 

 


DRAMA DRAMA DRAMA ;) Många har velat haft de, men ja vi har velat vänta lite innan de kom men nu är det här ;) 

Fråga: Vad tror ni kommer hända längra fram i novellen ? :)

Kom ihåg att fråga på frågestunden, två inlägg ner ! :D

 

Postat av: Ida

Asså omg så otroligt braaa!

2013-08-31 @ 16:29:26
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer

2013-08-31 @ 18:03:35
Postat av: Celebnovell

Jättebra! (:

2013-08-31 @ 20:51:24
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: jasmina

gud så bra meeeeeeeeeeeeeeer!!!

2013-08-31 @ 22:42:06
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: Vicky

OMG SKIIT BRAAA!

2013-08-31 @ 22:44:50
Postat av: Kathrin

Super bra :)

2013-09-01 @ 09:59:16
Postat av: Kathrin

Super bra :)

2013-09-01 @ 09:59:27
Postat av: Elin

Gud, så bra!! Dör, det är så spännande :) <3

2013-09-01 @ 15:46:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: